تسلا برنده پرونده تصادف اتوپایلوت در کالیفرنیا شد

تسلا روز جمعه پس از اینکه هیئت منصفه کالیفرنیایی تشخیص داد که خودروساز در تصادف سال 2019 که شامل سیستم پیشرفته کمک راننده آن معروف به Autopilot بود، به پیروزی دست یافت.

هیئت منصفه هیچ خسارتی به جاستین هسو ساکن لس آنجلس که در سال 2020 از تسلا به اتهام سهل انگاری، کلاهبرداری و نقض قرارداد شکایت کرد، پرداخت نکرد. به نظر می رسد که این اولین موردی است که مربوط به Autopilot است که به محاکمه می رود. رویترز اولین کسی بود که این حکم را گزارش کرد.

هسو در دادخواست خود گفت که تسلا مدل S که او رانندگی می‌کرد، هنگام چرخش و برخورد به میانه‌ای در یکی از خیابان‌های شهر، خلبان خودکار درگیر شد. در این دادخواست ادعا شده است که کیسه هوا باز شده و باعث شکستگی فک و آسیب عصبی شده است.

هیئت منصفه تشخیص داد که تسلا مقصر نبود و کیسه هوا آنطور که باید باز شد. پرونده دادگاه همچنین می گوید تسلا به درستی به کاربران هشدار داده است که از این سیستم هنگام رانندگی در خیابان های شهر استفاده نکنند، که هسو این کار را کرد.

حکم دادگاه یک پیروزی برای تسلا است زیرا با نظارت فدرال و ایالتی بر روی Autopilot و همچنین نسخه های ارتقا یافته سیستم به نام Enhanced Autopilot و Full Self-Driving نرم افزار مواجه است.

خودروهای تسلا به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده با نام Autopilot عرضه می شوند. برای ارتقاء 6000 دلاری، مالکان می توانند Autopilot پیشرفته را خریداری کنند که شامل چندین ویژگی دیگر است.

با 15000 دلار اضافی، مالکان می توانند «خودرانی کامل» یا FSD را خریداری کنند – ویژگی ای که ایلان ماسک، مدیرعامل آن سال ها قول داده است روزی قابلیت های رانندگی خودکار کامل را ارائه دهد. خودروهای تسلا خودران نیستند.

در عوض، FSD شامل تعدادی از ویژگی‌های رانندگی خودکار است که همچنان راننده را ملزم می‌کند همیشه آماده کنترل باشد. این شامل ویژگی پارکینگ Summon، و همچنین Navigate on Autopilot، یک سیستم هدایت فعال است که خودرو را از بزرگراه در رمپ به خارج از رمپ، از جمله مبادلات و ایجاد تغییر مسیر، هدایت می‌کند. این سیستم همچنین قرار است فرمان در خیابان های شهر را کنترل کند و چراغ های راهنمایی و علائم ایست را تشخیص دهد و به آن واکنش نشان دهد.

در ماه فوریه، تسلا عرضه نرم‌افزار بتای خودران کامل خود را در ایالات متحده و کانادا پس از فراخوانی سیستمی که تنظیم‌کننده‌های ایمنی فدرال هشدار داده بودند به خودروها اجازه می‌دهد در اطراف تقاطع‌ها ناایمن عمل کنند و باعث تصادف شود، متوقف کرد.