تیم کوک می‌گوید اپل بیش از یک میلیون شغل توسعه‌دهنده را در هند به دست آورده است، «هیجان زده است که تاریخ دیرینه خود را بسازد».

اپل در حال حاضر از بیش از 1 میلیون شغل توسعه‌دهنده در هند پشتیبانی می‌کند، این شرکت اعلام کرد که در حال توسعه گسترده در بازار جنوب آسیا است. سازنده آیفون این هفته اولین دو فروشگاه خرده فروشی خود را در هند افتتاح خواهد کرد.

تیم کوک، مدیر اجرایی اپل این هفته به هند سفر می کند تا فروشگاه ها را راه اندازی کند و با نخست وزیر نارندرا مودی و همچنین بسیاری از رهبران تجاری دیدار کند تا در مورد تعهد رو به رشد شرکت به هند صحبت کنند.

تیم کوک، مدیر عامل اپل در بیانیه ای گفت: در اپل، ماموریت ما غنی سازی زندگی و توانمندسازی مردم در سراسر جهان است. هند دارای چنین فرهنگ زیبا و انرژی باورنکردنی است و ما هیجان زده هستیم که تاریخ دیرینه خود را بسازیم – حمایت از مشتریان خود، سرمایه گذاری در جوامع محلی و همکاری برای ساختن آینده ای بهتر با نوآوری هایی که در خدمت بشریت است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که پرداخت های اپ استور به توسعه دهندگان در هند از سال 2018 بیش از سه برابر شده است.

با وجود اینکه دومین بازار بزرگ اینترنت جهان است، اکثر گوشی های هوشمند فروخته شده در هند کمتر از 250 دلار قیمت دارند. در حالی که هند بخش کوچکی از درآمد کلی اپل را به خود اختصاص می دهد، سازنده آیفون نسبت به پتانسیل رشد این کشور ابراز خوش بینی کرده است.

اپل گفت که مکان‌های خرده‌فروشی جدید «گسترش قابل توجهی را در هند نشان می‌دهد که راه‌های جدید و عالی برای مرور، کشف و خرید محصولات اپل با خدمات و تجربیات استثنایی را برای مشتریان ارائه می‌دهد.»

با توجه به افزایش آگهی‌های شغلی، اپل در ماه‌های اخیر در آماده‌سازی برای افتتاح فروشگاه‌ها به طور فعال مشغول به کارگیری کارمندان بوده است. این شرکت که فروشگاه آنلاین هندی خود را در سال 2020 راه اندازی کرد، در ابتدا قصد داشت اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در سال 2021 افتتاح کند، اما همه گیر COVID-19 باعث تاخیر شد.

اپل همچنین در تلاش است تا هند را به یک مرکز اصلی تولید سخت افزار جهانی تبدیل کند، تا حدی به لطف مشوق هایی که دهلی نو به سازندگان برای گسترش حضور خود در این کشور ارائه می دهد.

شرکای سازنده قراردادی این شرکت، فاکسکان و ویسترون، مونتاژ محلی آیفون ها و سایر دستگاه های اپل را در سه ماهه اخیر افزایش داده اند. بر اساس گزارش سال گذشته تحلیلگران جی پی مورگان، انتظار می رود اپل ظرفیت تولید خود را در هند افزایش دهد و تا سال 2025 25 درصد از کل آیفون ها را تولید کند.

اپل در سال 2017 تولید آیفون را در هند آغاز کرد و از آن زمان، این شرکت با تامین کنندگان برای مونتاژ مدل های آیفون و تولید تعداد فزاینده ای از قطعات همکاری کرده است. اپل در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت: کار اپل با تامین‌کنندگان هندی در هر اندازه‌ای از صدها هزار شغل در سراسر کشور پشتیبانی می‌کند.