جنرال موتورز قصد دارد سهم بازار تسلا را با افزایش مجموعه ای از “خودروهای برقی واقعا مقرون به صرفه برای مردم” در نظر بگیرد – TechCrunch

جنرال موتورز سبد الکتریکی آینده خود را در رویداد سرمایه گذاران خود در روز چهارشنبه ، با پیکاپ برقی در اندازه کامل شورولت سیلورادو به عنوان محور اصلی معرفی کرد ، زیرا این شرکت به دنبال بدست آوردن سهم بازار در بازار شلوغ کامیون های برقی است.

در حالی که جنرال موتورز قبلاً سیلورادو برقی را اعلام کرده بود ، این شرکت جزئیات بیشتری را تأیید کرد ، مانند سقف شیشه ای ثابت برای مدلهای خاص و این خودرو در نمایشگاه CES در ژانویه 2022 برای اولین بار معرفی می شود. این خودرو به F-150 فورد می پیوندد. R1T Lightning و Rivian در بخش رو به رشد کامیون های برقی-بخشی که تا کنون به رغم اینکه کامیون یکی از پرفروش ترین انواع خودروها در آمریکا است ، به وضوح خالی شده است.

با این حال ، جزئیات دیگر در مورد کامیون یک راز باقی مانده است ، به ویژه در مورد نحوه برنامه ریزی جنرال موتورز برای فروش کامیون و مشتریانی که برای خرید آن صف می کشند. مارک روس ، رئیس جنرال موتورز ، روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: “نقاط اثبات اینکه ما قصد داریم چه کسانی را هدف قرار دهیم بسیار واضح خواهد بود.” اگر به تقسیم بندی خرد که طی سالها در کامیون های وانت اتفاق افتاده است توجه کنید ، خریداران زیادی وجود دارد. در وانت هیچ خریداری وجود ندارد [that] هدف قرار می دهیم. ”

جنرال موتورز علاوه بر پیکاپ GMC هامر و کراس اوور کادیلاک Lyriq از کراس اوورهای مارک های خود Chevy و Buick نیز خبر داد. این خودروها بخشی از خودروسازان هستند که قصد دارند تا سال 2025 مبلغ 35 میلیارد دلار برقی و فناوری خودروهای خودران سرمایه گذاری کنند و در عین حال درآمد خود را تا پایان دهه دو برابر کنند.

مشخص نیست که خودروساز تا چه حدی با نبردی سرسخت برای رسیدن به این اهداف روبرو خواهد شد. جنرال موتورز نیز مانند سایر تولیدکنندگان ، فروش ناخوشایندی را برای سه ماهه سوم گزارش داد و دلیل آن را کمبود نیمه هادی ها در تولید و تحویل خودروها اعلام کرد. بر خلاف خودروسازان قدیمی ، فروش تسلا در این سه ماه بسیار قوی بود و انتظارات در مورد تحویل خودروها و بالاترین میزان تحویل قبلی را پشت سر گذاشت.

با این حال ، مدیر عامل جنرال موتورز ماری بارا تأکید کرد که این شرکت EV های مقرون به صرفه ارائه می دهد-“واقعاً EV مقرون به صرفه برای مردم”-و همچنین ویژگی های دیگر برای جلب برخی از مشتریان احتمالی تسلا. او گفت: “ما معتقدیم که این مشتریان را جذب خواهیم کرد.” او و روس اضافه کردند که جنرال موتورز دارای مزایای دیگری مانند وفاداری به مشتریان ، ظرفیت تولید قوی و شبکه نمایندگی گسترده است تا بتواند آن را در بازار EV قرار دهد.

این شرکت همچنین شرط می بندد که پلت فرم پیشرانه باتری Ultium ، که با همکاری LG Energy Solutions مستقر در کره جنوبی ساخته شده است ، به خودروهای آینده خود رونق رقابتی می بخشد. به عنوان مثال شورلت سیلورادو برقی 400 کیلومتر برد خواهد داشت.