خرید Ideanomics از طریق Via Motors سازنده ناوگان EV در 450 میلیون دلار

Ideanomics ، یک شرکت فن آوری و تحرک الکتریکی مستقر در نیویورک ، به لیست خریدهای خود اضافه کرده است: تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی تجاری از طریق Via Motors (در یک معامله سهام به ارزش 450 میلیون دلار).

Ideanomics امسال به شدت در حال خرید مشاغل حرکتی است ، زیرا به دنبال ایجاد پیشنهادات عمودی یکپارچه برای اپراتورهای ناوگان و مقامات ترانزیتی است که به خودروهای برقی منتقل می شوند. اعلامیه خرید Via Motors باعث شد قیمت سهام Ideanomics از زمان باز شدن بازار 6 درصد افزایش یابد و به 2.43 دلار برسد.

تنها در این سال ، Ideanomics خرید US Hybrid ، تولید کننده قطعات پیشرانه برقی و موتورهای پیل سوختی را تکمیل کرده است. تراکتور برقی Solectrac ، که تنها تراکتور برقی ساخت آمریکا را می سازد. شرکت شارژ بی سیم Wave و Timios Holdings Corp. مستقر در یوتا ، که خدمات عنوان و سپرده را ارائه می دهد.

خرید ویا موتورز بزرگترین خرید در تاریخ Ideanomics است. از طریق وانت و کامیون های برقی برای تحویل در مسافت های کوتاه و میانی ، با استفاده از معماری مدولار و سبک “اسکیت بورد” در سه مدل خودرو ، طراحی و تولید می کند.

آلفرد پور ، مدیرعامل دوشنبه ، در تماس سرمایه گذار با این قرارداد گفت: “این خرید یک نقطه عطف تحول آفرین برای Ideanomics است.” وی خاطرنشان کرد که این خرید همچنین “قابلیت تولید کامل OEM” را فراهم می کند ، به این معنی که این شرکت اکنون می تواند خودروهای برقی را که تأمین می کند و شارژ آن را حفظ می کند ، تولید کند.

اعتبار تصویر: از طریق موتورز (در پنجره جدیدی باز می شود)

این معامله شامل درآمد بالقوه 180 میلیون دلاری سهامداران از طریق تحویل خودروها تا سال 2026 می شود. سهامداران همچنین حدود 25 درصد از کل شرکت را در اختیار خواهند داشت. به طور جداگانه ، Ideanomics اعلام کرد که مبلغ 50 میلیون دلار برای تأمین مالی عملیات از طریق پیش پرداخت خواهد کرد.

Ideanomics در حال حاضر همه چیز را از خرید EV تا ایجاد زیرساخت مدیریت شارژ تسهیل می کند. Ideanomics از طریق بازوی fintech خود همچنین تأمین مالی می کند ، همچنین هزینه های خدمات و خدمات خودرو را نیز ارائه می دهد ، که به گفته آنها به شرکت های ناوگان اجازه می دهد مدل سرمایه گذاری خود را از هزینه های سرمایه ای به هزینه های عملیاتی تغییر دهند. رانده.

پور در ثانیه اخیر گفت: “ما معتقدیم تغییر از CapEx به OpEx تأثیر عمیقی بر اپراتورهای ناوگان خواهد گذاشت و با حذف موانع آشکار ورود ، اما مجبور به سرمایه گذاری در محصولات و زیرساخت های جدید ، پذیرش ناوگان بدون انتشار گاز را تسریع می کند.” -تماس با درآمد چهارم

در حالی که این شرکت در مورد پیش بینی های مالی برای ویا مستقر در یوتا تا سال 2026 ساکت بود ، پور افزود که این ارقام در بیانیه پروکسی Ideanomics که قبل از بسته شدن خرید به تنظیم کنندگان ارائه شده است ، گنجانده خواهد شد.