در نرمال جدید برای VC، سازندگان برنده خواهند شد

اگرچه این ممکن است برای برخی از سرمایه‌گذاران قرص سختی است، ما هرگز به روزهایی بر نمی‌گردیم که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر می‌توانند با بودن تنها برگه مدت روی میز برنده شوند – این صنعت سرمایه زیادی را جذب کرده است که این امکان وجود ندارد، حتی برای استثنایی‌ترین شرکت‌ها. استارت آپ ها

همانطور که VC ها همچنان به مالیه سازی خود مانند صندوق های تامینی و صنایع سهام خصوصی در دهه های گذشته ادامه می دهند، شرکت های VC باید با مزیت اطلاعاتی یا با ایجاد رابطه قدرت و بنیانگذار برای شکست دادن رقبا پیروز شوند.

ارائه پول بیشتر با قیمت‌های بالاتر به استارت‌آپ‌ها اخیراً روشی محبوب برای ایمن کردن تخصیص در شرکت‌های مطلوب بود، اما اینکه آیا چنین تصمیم‌هایی با داده‌های دقیق و قانع‌کننده پشتیبانی می‌شوند یا نه، اغلب سوال برانگیز بود.

صرف نظر از این، در واقع عدم تقارن های اطلاعاتی مشروع و به سختی به دست آمده است که منجر به دسترسی منحصر به فرد به معامله می شود: روابط بسیار صمیمی بنیانگذار، فرآیندهای منبع یابی برتر، توانایی ترکیب پایان نامه های شفاف و غیره.

همچنین راه‌هایی برای برنده شدن در سناریوهای کاملاً رقابتی وجود دارد که در آن VCها اطلاعات مادی دارند که همتایانشان ندارند، اما من شرط نمی‌بندم که اکثریت قریب به اتفاق شرکت‌ها بیشتر از تخصیص حاشیه‌ای باقی‌مانده توسط a16z، Sequoia و دیگر شرکت‌های بزرگ دریافت کنند. ، شرکت های پیچیده

در هر صورت، به نظر واضح است که برندگان سرمایه گذاری در دهه آینده، شرکت های تمام عیار خواهند بود که به مالیه کردن صنعت و شرکت های بوتیکی ادامه می دهند که با موفقیت از شبکه های خاص یا پایگاه های دانش استفاده می کنند. نگاه عمیق به چشم انداز و ابتکار هر بنیانگذار تنها راه رو به جلو است.

بنابراین، چگونه شرکت ها با توجه به این موضوع در حال تکامل هستند؟

جمع آوری جریان معامله: یک دهکده طول می کشد

سکویا سال ها پیش با برنامه پیشاهنگی خود نوآوری کرد. با نگاهی به گذشته، بدیهی است که اپراتورهای متصل به برق تمایل دارند اولین نگاه را به بنیانگذارانی که برای ساختن یک شرکت چرخیده اند، داشته باشند. اما در آن زمان، این استراتژی جریان معامله نسبتاً منحصر به فرد بود.

این روزها، از آنجایی که اکثر شرکت‌ها ساختار برنامه‌های پیشاهنگی را کپی کرده یا در نظر گرفته‌اند، جریان معاملات کالایی‌تر می‌شود. ما در حال نزدیک شدن به محدودیتی هستیم که شرکت ها می توانند از نظر اندازه حمل یا چک به پیشاهنگان ارائه دهند. وفاداری محدودی وجود دارد، و جریان معامله اغلب خود را به سرعت در حال انتشار می یابد.

مزیت دیگر در مفهوم یک برنامه پیشاهنگی نیست، بلکه در راه‌های جدید برای یافتن جریان معامله بیشتر از آن چیزی است که یک تیم داخلی می‌تواند به تنهایی منبع آن باشد.

AngelList با Rollup Vehicles (همه می‌توانند یک فرشته باشند)، SPVs (همه می‌توانند پزشک عمومی باشند) و بودجه/اشتراک‌ها (همه می‌توانند LP باشند) کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده با داشتن این زیرساخت تقریباً بی‌نظیر است و فعال کردن این عملکرد برای کسانی که از آن استفاده می‌کنند تفاوت ایجاد می‌کند.

شرکت‌هایی که به‌طور مداوم چک‌های LP کوچک را در مدیران نوظهور می‌نویسند، کار بسیار خوبی در خرید جریان معاملات در مقیاس بزرگ انجام داده‌اند. به عنوان مثال، a16z به طور سیستماتیک سرمایه گذاری های انجام شده توسط فرشتگان، “میکرو” و سرمایه های اولیه آنها را ارزیابی می کند. چه راه بسیار خوبی برای به دست آوردن اطلاعات در دورهای آینده قبل از اینکه هر فرآیند رسمی توسط بنیانگذاران اجرا شود!

این مثال‌ها دو حالت افراطی را نشان می‌دهند: ابزارهایی مانند AngelList «توده‌های» دنیای فناوری را مسلح می‌کنند، در حالی که استراتژی a16z برای کسانی که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری دارند به خوبی کار می‌کند.

من انتظار دارم که شرکت‌ها در یافتن راه‌های جدید برای سازمان‌دهی شبکه‌های منبع خارجی با ساختارهای انگیزشی جدید، بسیار هدفمند و تجربی باشند.

تحلیل شبکه: هوشمندانه‌تر فکر کنید، نه فقط بزرگ‌تر