سیستم عامل جدید گوگل اندروید 12 امروز معرفی می شود – TechCrunch

با استفاده از سیستم عامل اندروید 12 ، پرکاربردترین سیستم عامل تلفن همراه در جهان ، راه خود را برای کشف نقاط فروش منحصر به فرد خود و یافتن تفاوت هایی با iOS اپل ادامه می دهد. سیستم عامل جدید که برای پیکسل 3 و فراتر از آن موجود است ، برخی از نقاط قوت سیستم عامل را تقویت می کند ، در حالی که برخی ویژگی های جدید را در طول راه اضافه می کند.

وقتی همه گوشی هایی دارند که تقریباً شبیه هر تلفن هوشمند دیگری هستند ، شخصی سازی اهمیت بیشتری پیدا می کند. به همین دلیل است که Google ویژگی Material You را به سیستم عامل می آورد – هنگامی که تصویر زمینه خود را تغییر می دهید ، کل تجربه اندروید 12 با رنگ های آن تغییر می کند. سیستم عامل شامل الگوریتم های استخراج رنگ است که به همه چیز کمک می کند یکپارچه و صاف به نظر برسد. همه چیز از جمله صفحه قفل ، اعلان ها ، تنظیمات ، ابزارک ها و حتی برنامه ها قابل شخصی سازی است. Material You ابتدا به Pixel می آید و در دستگاه های دیگر سازندگان دستگاه در خط پایین قرار می گیرد.

سیستم عامل کاملاً قابل تنظیم باعث می شود تلفن شما بیشتر به نظر برسد … شما.

امنیت و حریم خصوصی موضوعات دیگری در سیستم عامل است. به عنوان مثال ، اندروید 12 به شما این امکان را می دهد تا مکان دقیق خود را از برنامه هایی که به شدت نیاز به مکان تقریبی دارند ، محافظت کنید. همچنین می توانید وقتی برنامه ای از میکروفون یا دوربین شما استفاده می کند ، با نشانگر نوار وضعیت جدید مشاهده کنید. و اگر می خواهید دوربین و میکروفون خود را در کل سیستم عامل خاموش کنید ، می توانید آنها را در تنظیمات سریع با یک جفت ضامن جدید خاموش کنید. سیستم عامل همچنین با لغو مجوزهای برنامه ها پس از چندین ماه عدم استفاده ، ویژگی های اضافی را برای قفل کردن برنامه هایی که فراموش کرده اید اضافه می کند.

سیستم عامل همچنین سرانجام ارتباط بین مکان و بلوتوث را قطع می کند. همانطور که گوگل می گوید: “در حالی که هدفون های بی سیم شما باید به تلفن شما متصل شوند ، احتمالاً نیازی نیست که بدانند شما کجا هستید.” اندروید 12 این امر را در نهایت امکان پذیر می کند.

گوگل در نسخه های قبلی سیستم عامل ، تعداد زیادی ویژگی جدید اندروید را برای Google Lens معرفی کرد – به عنوان مثال ، می توانید تشخیص نوری کاراکتر را در هر عکس روی صفحه انجام دهید. اندروید 12 افزونه های اضافی را به آن قابلیت اضافه می کند ، مانند “پیمایش تصاویر”. فقط به این دلیل که به انتهای صفحه خود رسیده اید به این معنی نیست که باید به انتهای تصویر خود برسید. اسکرین شات های جدید به شما امکان می دهد تمام محتویات صفحه را در یک تصویر ضبط کنید. باهوش!

ویژگی های جدید فراتر از قابلیت ها است. اندروید 12 همچنین باعث صرفه جویی در مصرف برق و ویژگی های دسترسی بهتر می شود. این شرکت همچنین در حال ارائه به روزرسانی های داغ است ، بنابراین می توانید همچنان از برنامه ای استفاده کنید حتی در حالی که به روزرسانی همان برنامه در حال بارگیری و نصب در پس زمینه است. خدا نکند شما مجبور شوید Pokemon Go را برای چند دقیقه کنار بگذارید.

سیستم عامل اندروید 12 گوگل از امروز برای گوشی های پشتیبانی شده عرضه می شود.