غول‌های خرده‌فروشی ایالات متحده، فناوری نظارتی چینی را از قفسه‌ها بیرون می‌کشند – TechCrunch

غول های خرده فروشی آمریکا Home Depot و Best Buy سازندگان فناوری نظارت تصویری چینی Lorex و Ezviz را به دلیل پیوندهایی با نقض حقوق بشر از فروشگاه های خود بیرون کشیده اند.

Home Depot در بیانیه ای به TechCrunch گفت: “متعهد به رعایت بالاترین استانداردهای منابع اخلاقی هستیم و وقتی این مورد توجه ما قرار گرفت ، ما بلافاصله فروش محصولات Lorex را متوقف کردیم.” Best Buy گفت که در حال “قطع رابطه خود” با هر دو Lorex و Ezviz است.

Lowe’s که اظهار نظری نکرد، به دنبال پرس و جو از TechCrunch و سایت خبری نظارت تصویری IPVM، Lorex را نیز از قفسه های خود حذف کرد.

Lorex زیرمجموعه Dahua Technology است و Ezviz یک مارک دوربین نظارت تصویری متعلق به Hikvision است. داهوا و هایک ویژن که هر دو در چین مستقر هستند، در سال 2019 پس از ارتباط این شرکت ها با تلاش های مداوم چین برای سرکوب اقلیت های قومی در سین کیانگ، جایی که اکثر مسلمانان اویغور زندگی می کنند، به لیست سیاه اقتصادی دولت ایالات متحده اضافه شدند.

دولت آمریکا می گوید پکن به شدت به Hikvision ، Dahua و دیگر شرکت های فناوری متکی است تا تجهیزات نظارتی را برای نظارت بر جمعیت اویغور تامین کند. دولت بایدن نقض حقوق بشر در سین کیانگ را یک “نسل کشی” خواند و تولیدکنندگان نظارت تصویری چینی را متهم کرد که “در نقض و نقض حقوق بشر در اجرای کمپین سرکوب، بازداشت خودسرانه دسته جمعی و نظارت با فناوری پیشرفته چین دست داشته اند.” علیه اویغورها ، قزاقها و دیگر اعضای گروههای اقلیت مسلمان ».

ناظران سازمان ملل متحد می گویند مقامات چینی در سال های اخیر بیش از یک میلیون اویغور را در اردوگاه های اسارت بازداشت کرده اند. چین مدتهاست که این اتهامات را رد کرده است.

اما از آنجا که تحریم ها نه شرکتهای زیرمجموعه Dahua و Hikvision مانند Lorex و Ezviz را شامل می شود و نه در خارج از دولت فدرال اعمال می شود ، هنوز مصرف کنندگان در خرید این فناوری کاملاً آزاد هستند.

تا هفته گذشته، لورکس در وب سایت خود Home Depot، Best Buy، Lowe’s، Walmart و Costo را به عنوان پنج خرده فروشی مجاز ملی خود فهرست می کرد.

هنگامی که برای اظهار نظر تماس گرفته شد، یکی از سخنگویان لورکس گفت: “لورکس با شرکای خرده‌فروشی ما در مورد مالکیت ما کاملاً شفاف است و از زمان خرید در سال 2018 بوده است. ما همچنین به طور مرتب با نمایندگان آن شرکت‌ها در ارتباط با مسائل مختلف نظارتی و انطباق در تماس هستیم. از جمله پاسخگویی به هرگونه س questionsالی که در مورد قوانین پیشنهادی FCC دارند. “

لورکس پس از حذف محصولات خود به ایمیل های بعدی پاسخ نداد. Lorex لوگوهای پنج غول خرده فروشی را از وب سایت خود حذف کرد ، اگرچه هنوز شرکت ها – به جز Walmart – را به عنوان خرده فروشان فناوری خود ذکر کرده است.

Walmart و Costco ، که هنوز فناوری Lorex و Ezviz را در اختیار دارند ، به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

دولکون عیسی، رئیس کنگره جهانی اویغور، از «اقدامات معنی‌دار» دولت آمریکا با ممنوعیت کار اجباری و تحریم شرکت‌های چینی استقبال کرد، اما گفت که «غیرقابل قبول است که هنوز شرکت‌های آمریکایی مستقیماً به سرکوب بیشتر کمک می‌کنند.» ”

هایک ویژن به درخواست نظر TechCrunch و IPVM پاسخ نداد.