لایحه دو حزبی سنا، الگوریتم های رسانه های اجتماعی را برای خردسالان ممنوع می کند

در یک تلاش دو حزبی برای «محافظت از کودکان در برابر آسیب»، گروهی بعید از سناتورها لایحه‌ای را ارائه کردند که دسترسی خردسالان را به رسانه‌های اجتماعی محدود می‌کند و همچنین شرکت‌ها را از استفاده از الگوریتم‌ها برای توصیه محتوا به خردسالان منع می‌کند.

سناتورهای برایان شاتز (D-Hawaii)، کریس مورفی (D-Conn)، کیتی بریت (R-Ala) و تام کاتن (R-Ark) قانون محافظت از کودکان در رسانه های اجتماعی را روز چهارشنبه معرفی کردند. این لایحه حداقل سن 13 سال را برای استفاده از سایت های رسانه های اجتماعی تعیین می کند و برای کاربران زیر 18 سال به رضایت والدین و تأیید سن نیاز دارد.

شواهد رو به رشد واضح است: رسانه‌های اجتماعی کودکان را افسرده‌تر می‌کنند و سلامت روان آنها را خراب می‌کنند. در حالی که بچه ها رنج می برند، شرکت های رسانه های اجتماعی سود می برند. شاتز در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این باید متوقف شود. لایحه ما به ما کمک می‌کند تا با تعیین حداقل سن و جلوگیری از استفاده شرکت‌ها از الگوریتم‌هایی برای تغذیه خودکار محتوای اعتیادآور بر اساس اطلاعات شخصی‌شان، بحران رو به رشد سلامت رسانه‌های اجتماعی در میان کودکان را متوقف کنیم.»

در حالی که برخی از شرکت های رسانه های اجتماعی مانند TikTok و YouTube راه اندازی شده اند نسخه‌های مناسب برای کودکان از پلتفرم‌هایشان با محدودیت‌های محتوا و کنترل‌های والدین، تأیید سن عمدتاً بر اساس یک سیستم افتخار است.

اگر این لایحه به قانون امضا شود، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از استفاده از «داده‌های شخصی» هر کاربر برای توصیه محتوا منع می‌شوند «مگر اینکه پلتفرم بداند یا به طور منطقی معتقد باشد که سن فرد 18 سال یا بالاتر بر اساس فرآیند تأیید سن استفاده شده است. توسط پلت فرم،” این لایحه متن می خواند. تبلیغات برای خردسالان همچنان مجاز خواهد بود، تا زمانی که “صرفاً بر اساس زمینه” باشد و “بر اساس اطلاعات شخصی کاربر هدفمند یا توصیه نشده باشد”.

زبان لایحه نحوه تنظیم الگوریتم ها را مشخص نمی کند. یکی از نمایندگان Schatz بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

در توییتر، کاربران قبلاً نگرانی هایی را در مورد قانون محافظت از کودکان در رسانه های اجتماعی مطرح کرده اند و این سؤال را مطرح کرده اند که آیا مقررات پیشنهادی حتی قابل اجرا هستند یا خیر.

ایوان گریر، مدیر سازمان غیرانتفاعی حقوق دیجیتال Fight for the Future، گفت: «به طور کلی این را می گویم: بله، شرکت های فناوری بزرگ به بچه ها آسیب می رسانند. توییت در پاسخ به مورفی ما با مجبور کردن آن شرکت‌ها به تغییر رویه‌های تجاری‌شان، نه با کنار گذاشتن کودکان از اینترنت یا سلب حقوق کودکان، این کار را متوقف می‌کنیم.»

الخاندرا کارابالو، وکیل حقوق مدنی و مدرس بالینی در کلینیک قانون سایبری دانشکده حقوق هاروارد، نیز پاسخ داد به توییت مورفی مبنی بر اعلام این لایحه، که در آن او ممنوعیت الگوریتم‌ها برای کودکان را توصیف کرد.

“با تمام احترامی که برای سناتور قائل هستم، اما این یک بیانیه وحشتناک نادرست در مورد فناوری رسانه های اجتماعی است. ممکن است سعی کنید بگویید جاوا اسکریپت را برای نوجوانان ممنوع کرده اید.

مورفی در بیانیه‌ای مطبوعاتی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را محکوم کرد که “100٪ متعهد هستند که فرزندانمان را به صفحه نمایش خود معتاد کنند”.

او گفت: «زنگ‌های زنگ خطر تأثیر مخرب رسانه‌های اجتماعی بر کودکان برای مدت طولانی به صدا درآمده است، و با این حال بارها و بارها، این شرکت‌ها ثابت کرده‌اند که بیشتر به سود اهمیت می‌دهند تا جلوگیری از آسیب‌های مستندی که ایجاد می‌کنند.» «به ویژه، این الگوریتم‌ها بسیاری از سوراخ‌های خرگوش آنلاین خطرناک را پایین می‌آورند، با شانس کمی برای والدین که بدانند بچه‌هایشان چه چیزی را آنلاین می‌بینند.»

اکثر سیاست‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر کاربران را ملزم می‌کنند که حداقل 13 سال سن داشته باشند، اما اجرای آن در بهترین حالت ضعیف است. خردسالان به راحتی می توانند با ارسال تاریخ تولد جعلی و علامت زدن جعبه ای که سن فرضی آنها را تأیید می کند، زیر رادار پرواز کنند. این لایحه از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی می‌خواهد که «گام‌های معقولی فراتر از نیاز به گواهی صرف» بردارند، به جای آن از «فناوری‌های تأیید سن موجود» استفاده کنند تا اطمینان حاصل کنند که کاربران در سنی هستند که ادعا می‌کنند.

زبان این لایحه شرکت‌ها را از ذخیره و استفاده از اطلاعات جمع‌آوری‌شده در طول فرآیند تأیید «برای هر هدف دیگری» منع می‌کند. در عوض، یک «برنامه آزمایشی» رایگان را پیشنهاد می‌کند که توسط وزیر بازرگانی تنظیم می‌شود، که «اعتبارنامه شناسایی دیجیتالی امن را برای افرادی که شهروند و مقیم قانونی ایالات متحده هستند» ارائه می‌کند.

برنامه آزمایشی قرار است “با بالاترین استانداردهای امنیت سایبری” محصولات مصرفی را برآورده کند یا از آن فراتر رود، و این لایحه وعده می دهد که فقط داده های مجموع ناشناس ذخیره می شود.

این اولین تلاش دو حزبی برای محدود کردن استفاده از اینترنت کودکان نیست. سال گذشته، سناتورهای ریچارد بلومنتال (D-Conn) و مارشا بلکبرن (R-Tenn) قانون ایمنی آنلاین کودکان (KOSA)، که سایت‌ها را ملزم می‌کند ابزارهای کنترل والدین بیشتری ارائه دهند و محتوایی را که کاربران زیر 16 سال می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند محدود کنند. ده‌ها سازمان آزادی‌های مدنی، از جمله اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، بنیاد مرز الکترونیک، مبارزه برای آینده و GLAAD، با این لایحه مخالفت کرد.

قانون حمایت از کودکان در رسانه های اجتماعی به شرح زیر است فشار بزرگتر در سراسر کشور برای تأیید سن آنلاین. در این سال، لوئیزیانا، می سی سی پی، ویرجینیا و یوتا قوانینی را تصویب کردند که کاربران را ملزم می کند برای مشاهده سایت های پورن، شناسه دولتی ارائه دهند. یازده ایالت دیگر قوانین مشابهی را پیشنهاد کرده اند. اما حامیان حریم خصوصی دیجیتال در مورد نحوه ذخیره و استفاده از داده های تأیید سن ابراز نگرانی کرده اند.

در نامه مشترک در مخالفت با KOSA، سازمان های آزادی مدنی نسبت به الزامات تأیید سن هشدار دادند.

«شرایط تأیید سن ممکن است از کاربران بخواهد که اطلاعات هویتی شخصی مانند تاریخ تولد و اسناد شناسایی صادر شده توسط دولت را به پلتفرم‌ها ارائه دهند، که می‌تواند حریم خصوصی کاربران را تهدید کند، از جمله خطر نقض داده‌ها، و تمایل آنها را برای دسترسی به اطلاعات حساس آنلاین کاهش دهد. زیرا آنها نمی توانند به صورت ناشناس این کار را انجام دهند. کنگره باید به جای اینکه تنظیمات حریم خصوصی و ابزارهای ایمنی محدودکننده سن را فقط برای افراد زیر سن قانونی اعمال کند، بر این موضوع تمرکز کند که همه کاربران، صرف نظر از سن، با تصویب قوانین جامع حریم خصوصی از حفاظت‌های حریم خصوصی قوی بهره‌مند شوند.