لینکدین با حذف تدریجی اپلیکیشن چینی خود، ۷۱۶ شغل را کاهش داد

لینکدین 716 شغل را کاهش می دهد و به تدریج برنامه مشاغل محلی خود را در چین حذف می کند. رایان روسلانکی، مدیرعامل لینکدین، امروز در نامه‌ای گفت که تصمیم برای بستن اپلیکیشن مستقل چین به نام InCareer به دلیل «رقابت شدید و فضای چالش‌برانگیز اقتصاد کلان» بوده است.

لینکدین که متعلق به مایکروسافت است، همزمان با کاهش برخی از نقش‌ها، قصد دارد حدود 250 شغل جدید در برخی از بخش‌های عملیات خود و تیم‌های مدیریت تجاری و حسابداری جدید در 15 می باز کند.

لینکدین جدیدترین شرکت فناوری است که از گوگل و آمازون گرفته تا استارت‌آپ‌ها را شامل می‌شود و اخراج‌ها را اعلام می‌کند. شرکت مادر آن، مایکروسافت، اعلام کرد که در ماه ژانویه 10000 شغل یا تقریباً 5 درصد از نیروی کار جهانی خود را کاهش می دهد.

InCareer در دسامبر 2021 راه اندازی شد، چند ماه پس از اینکه لینکدین اعلام کرد سرویس اصلی خود را در چین تعطیل می کند. در آن زمان، تصمیم به بستن لینکدین چین را به “محیط عملیاتی بسیار چالش برانگیزتر و الزامات انطباق بیشتر” نسبت داد.

InCareer برای کمک به متخصصان در شبکه چین، یافتن و درخواست شغل بود، اما بر اساس وب سایت آن، در مقابل رقبایی مانند Maimai، وب سایت شبکه حرفه ای غالب در کشور با بیش از 120 میلیون کاربر قرار داشت. از مزایای Maimai می‌توان به امکان اشتراک‌گذاری پست‌ها به صورت ناشناس اشاره کرد که آن را به مقصدی محبوب برای کارگرانی تبدیل می‌کند که به دنبال تخلیه یا یافتن اطلاعات درباره شرکت‌های خود هستند.

لینکدین قصد دارد تا 9 آگوست حذف تدریجی InCareer را به پایان برساند، در حالی که استراتژی چین خود را برای کمک به شرکت‌های فعال در چین برای استخدام، بازاریابی و آموزش در خارج از کشور تغییر می‌دهد. این بدان معناست که کسب و کارهای استعدادیابی، بازاریابی و یادگیری در چین ادامه خواهد داشت.

کارمندان اخراج شده ای که تحت پوشش مزایای ایالات متحده هستند، حقوق اخراج، ادامه پوشش سلامت و خدمات انتقال شغلی دریافت خواهند کرد، در حالی که کارمندان خارج از ایالات متحده از مزایایی برخوردار خواهند شد که با قوانین و شیوه های کار محلی مطابقت دارد.

اخراج و حذف تدریجی InCareer بخشی از تغییراتی است که LinkedIn در سازمان تجارت جهانی (GBO) و استراتژی چین ایجاد می کند. به عنوان بخشی از آن، لینکدین تیم بهره وری تجاری خود را غروب می کند. همچنین قصد دارد نقش های مدیریتی را کاهش دهد و از فروشندگان بیشتری برای “خدمت موثرتر به بازارهای نوظهور و در حال رشد” استفاده کند.

روسلانسکی گفت که انتظار دارد سال مالی 2024 «چالش‌آمیز باقی بماند. او نوشت: “ما همانطور که امسال انجام داده‌ایم در حال تطبیق هستیم و با جاه‌طلبی‌ای که برای تحقق چشم‌اندازمان و عمل‌گرایی لازم برای اداره خوب کسب‌وکار نیاز داریم به کار خود ادامه خواهیم داد.”

به عنوان بخشی از آخرین گزارش درآمد سه ماهه مایکروسافت که در ماه آوریل منتشر شد، لینکدین از افزایش 8 درصدی درآمد نسبت به سال گذشته خبر داد. در گزارش قبل از آن، مایکروسافت هشدار داد که انتظار دارد رشد درآمد در سه ماهه سوم به یک رقم متوسط ​​کاهش یابد که دلیل آن کاهش هزینه‌های استخدام و تبلیغات است.