مانسا که توسط بازیگران تأسیس شده است، سرویس پخش رایگان خود را برای فرهنگ جهانی سیاه‌پوستان به صورت مخفیانه ارائه می‌کند

Mansa، یک سرویس پخش رایگان و جمع‌آوری محتوا با پشتیبانی از تبلیغات که مجموعه‌ای از محتوای فرهنگی سیاه‌پوست را ارائه می‌دهد، امروز به‌صورت مخفیانه راه‌اندازی شد. مانسا طیف گسترده ای از محتوا را ارائه می دهد، از عناوین درخواستی و کانال های دیجیتال خطی (FAST) گرفته تا ویدیوهای کوتاه و محتوای تولید شده توسط کاربر.

این شرکت توسط بازیگران دیوید اویلوو (“سلما”)، چیکه اوکونکو (“لا برا”) و نیت پارکر (“مناظره کنندگان بزرگ”) به همراه زک تانجلوف، کارآفرین فناوری و سرمایه‌دار فیلم، که تهیه کننده فیلم “تولد یک” بود، تاسیس شد. ملت» و «پوست آمریکایی».

این شرکت همچنین امروز اعلام کرد که اخیراً یک دور اولیه 8 میلیون دلاری به رهبری MaC Venture Capital و همچنین بودجه اضافی از WndrCo جفری کاتزنبرگ، Galaxy Digital متمرکز بر وب 3 مایک نووگراتز، شرکای سهام ویستا رابرت اف اسمیت، Base را بسته است. Ventures، Dubin & Co و Rainmaker Films.

مانسا توسط سرمایه گذاران برجسته از جمله بازیکن NBA و شهردار ساکرامنتو کوین جانسون Black Capital VC حمایت می شود. جیمز نورمن، مدیرعامل Pilotly و شریک مدیریت Black Operator Ventures؛ و Wemimo Abbey، یکی از بنیانگذاران Esusu تحت حمایت Softbank، در میان دیگران.

چند سرویس SVOD (اشتراک ویدیو بر حسب تقاضا) در این فضا وجود دارد که به مخاطبان سیاه پوست پاسخ می دهد، مانند BET+، ALLBLK، Black Cinema+، و Brown Sugar. با این حال، Tanjeloff می‌گوید که بازار فاقد پلتفرم‌های رایگان و پشتیبانی‌شده تبلیغاتی است که به این مخاطبان خدمات فوق‌العاده ارائه می‌کنند.

طبق گفته نیلسن، این شرکت خاطرنشان کرد که مخاطبان سیاه پوست تقریباً 40٪ از زمان بازدید را در سرویس های پخش اصلی تبلیغاتی مانند Tubi (39٪) و Pluto TV (36٪) تشکیل می دهند.

تانجلوف گفت: «این به نوعی لحظه آها ما بود، یعنی می‌توانیم یک پلتفرم استریم برای فرهنگ جهانی سیاه‌پوستان بسازیم، و آن را به صورت رایگان به جهان تحویل دهیم».

تا به امروز، مانسا مجوز بیش از 1500 ساعت محتوا، از جمله فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی درخواستی، و همچنین ارائه تلویزیون زنده از طریق کانال‌های دیجیتال خطی (FAST) را صادر کرده است.

برخی از عناوین قابل تشخیص در این پلتفرم در حال حاضر عبارتند از: “دومین آمدن” با بازی ادریس البا، “پسر نابغه”، “رودخانه قرمز می گذرد”، “خیابان کانال” و کمدی ویژه ترور نوح، “می خندی، اما حقیقت دارد”، از جمله.

در برگه «مانسا تی وی»، کاربران می‌توانند بیش از 24 کانال FAST دارای مجوز مانند Maverick Black Cinema، True Crime Now، Judge Faith، Gravitas Movies و غیره را بیابند.

به علاوه، Mansa دارای محتوای تولید شده توسط کاربر، از جمله پادکست های ویدیویی و ویدیوهای کوتاه است.

کاربران می‌توانند از طریق برنامه تلفن همراه Mansa، که دارای ویدیوهای پرطرفدار از YouTube، TikTok و Instagram است، در یک فید به سبک TikTok حرکت کنند. دسته بندی ها از موسیقی و ورزش گرفته تا فرهنگ پاپ، غذا، سفر و مد را شامل می شود.

«مخاطبان هدف ما – ژنرال Z و جوانتر هزاره – تقریباً هشت ساعت در روز را صرف می کنند [watching content]تانجلوف گفت. «به مدت چهار ساعت در روز [they are] جلوی صفحه تلویزیون، در حال تماشای محتوای طولانی مدت و چهار ساعت دیگر جلوی تلفن خود در حال تماشای محتوای کوتاه مدت. بنابراین آنچه ما فکر می کردیم جالب خواهد بود این بود که اگر بتوانیم با این دو به روشی واقعاً جالب ازدواج کنیم که هیچ کس انجام نمی دهد.

علاوه بر این، Mansa ویژگی‌ای را ارائه می‌کند که احتمالاً کاربران Gen Z و Millenial را مجذوب خود می‌کند. این ویژگی که “Watch Out Loud” نام دارد به کاربران امکان می دهد در یک مهمانی تماشا (یا “اتاق”) بپیوندند و فیلم ها و برنامه های تلویزیونی را در کنار سازندگان و فیلمسازان مستقل پخش کنند.

کاربران می توانند نظرات متنی را در زیر ویدیو در تلفن همراه ارسال کنند. نظرات به صورت ناهمزمان در زیر ویدیو هنگام پخش ظاهر می شوند. یک مفهوم مشابه توسط برنامه های ویدیویی کره ای مانند Viki پیشگام شده است.

در آینده، مانسا قصد دارد اجازه کامنت های صوتی و تصویری را نیز بدهد.

این شرکت در حال کار بر روی عناوین اصلی از طریق بخش Mansa Originals است که طی چند ماه آینده عرضه خواهد شد. در نهایت، مانسا محتوای کوتاه اصلی ساخته شده توسط سازندگان کوچکتر را راه اندازی خواهد کرد.

مانسا می‌گوید که به دنبال استعدادهای خود برای توسعه نمایش‌های اصلی برای این پلتفرم است، از جمله سازندگان جدید و هنوز کشف نشده.

قابل ذکر است، مانسا ادعا می کند که تمام سازندگانی که با آنها محتوای اصلی تولید می کند، سهام شرکت را دریافت خواهند کرد. به علاوه، سازندگان مشارکت سود شفاف و دسترسی به داده‌های بیننده را دریافت خواهند کرد.

Oyelowo در بیانیه ای گفت: “ما قصد داریم الگوی انصاف سازندگان را تغییر دهیم، حل کنیم تا چالش های طولانی مدت در صنعت را از طریق رسیدگی، مالکیت، شفافیت و جامعه در سطح اساسی حل کنیم.” مانسا سخت به دنبال تولیدکنندگان محتوا و شرکت‌های سرگرمی است تا با آنها کار کند و یک مرکز متمرکز ایجاد کند که همه بتوانند با هم رشد کنند. تا این مرحله، این چیزی است که مؤسسه به عنوان یک موضوع عملی از انجام آن بی‌میل بوده است. ما به زودی همکاری ها و نمایش های بسیار هیجان انگیزی را اعلام خواهیم کرد.”

به گفته وب سایت این شرکت، مانسا همچنین در حال برنامه ریزی برای راه اندازی صندوق داستان نویسان آینده است که تامین مالی، توسعه و توزیع محتوای 100 فیلمساز سیاه پوست را بر عهده دارد.

از دیگر برنامه های نقشه راه بلند مدت مانسا می توان به ویژگی های web3 اشاره کرد.

مانسا در یک سال گذشته در مرحله بتا بوده است. در حالی که شرکت از افشای اطلاعات خاص خودداری کرد، Tanjeloff به ما گفت که داده‌های نگهداری آن از دیگر پلتفرم‌های موجود در فضا جلوتر است.

“از آنچه ما قبلاً می توانیم ببینیم، [Mansa] در Pluto TV، Tubi، Crackle و تعداد انگشت شماری دیگر قرار دارد یا از آن فراتر می رود، که واقعاً دلگرم کننده است. این یک مرحله اولیه است، و ما از این که هزینه های جذب کاربر ما چقدر پایین بوده است، شگفت زده شده ایم.

تیم Mansa متشکل از بیش از 30 کارمند، از جمله مدیران کلیدی با تجربه کاری برای شرکت های رسانه ای بزرگ مانند Netflix، BET، Hulu، Roku، Tubi، Redbox و Complex است.

«دیوید و نیت خالقان و تولیدکنندگان ثابت شده محتوای فرهنگی مرتبط و پرفروش هستند. مارلون نیکولز، یکی از بنیانگذاران و شریک مدیر عامل MaC Venture Capital، در بیانیه ای گفت: علاوه بر این، آنها گروهی ستاره دار متشکل از متصدیان محتوا، مدیران محصولات فناوری جریان و مهندسان را جمع آوری کرده اند. هیچ تیم بهتری برای ایجاد و رشد برنده دسته در بخش AVOD گسترده وجود ندارد. آنها در حال ساختن آینده تبلیغات و ویدئو در فضایی هستند که رهبر مشخصی وجود نداشته است. من مفتخرم که در کنار یک تیم متعهد کار می کنم که از خلاقان و جوامع سیاه پوست تجلیل می کند و در عین حال فرهنگ را به جلو می برد.

Mansa در حال حاضر در ایالات متحده بر روی دسکتاپ و دستگاه های iOS و Android در دسترس است. اواخر امسال، این شرکت قصد دارد برنامه خود را روی دستگاه‌های تلویزیون متصل اصلی مانند Roku، Amazon Fire TV، Samsung، Vizio و LG عرضه کند.

این سرویس استریم قصد دارد در آینده بازارهای بین المللی را گسترش دهد. برای شروع، Mansa در نیجریه و سپس در سایر کشورهای آفریقایی راه اندازی خواهد شد.