یوتیوب خط‌مشی‌های خود را در مورد محتوای اختلالات خوردن به‌روزرسانی می‌کند و ویدیوهایی را که «رفتار قابل تقلید» را نشان می‌دهند ممنوع می‌کند.

شرکت متعلق به گوگل روز سه شنبه اعلام کرد یوتیوب دستورالعمل های خود را برای مقابله با محتوای اختلال خوردن در پلتفرم خود به روز می کند. اگرچه این پلتفرم مدت‌هاست محتوایی را که اختلالات خوردن را ستایش می‌کند یا ترویج می‌کند حذف کرده است، یوتیوب اکنون محتوای مربوط به اختلالات خوردن را که کاربران می‌توانند به تقلید از آن‌ها تبلیغ کنند، نیز ممنوع می‌کند.

چنین رفتارهایی می تواند شامل پاکسازی بعد از غذا خوردن یا محدود کردن شدید کالری باشد. YouTube همچنین محتوایی را که می‌تواند کاربران در معرض خطر را به تقلید از برخی رفتارها، مانند قلدری مبتنی بر وزن در زمینه اختلالات خوردن، سوق دهد، ممنوع خواهد کرد.

یوتیوب همچنین اعلام کرد که ویدیوهایی که بر بهبود اختلالات خوردن متمرکز هستند یا دارای زمینه آموزشی، مستند، علمی یا هنری کافی هستند (EDSA) ممکن است محدودیت سنی و/یا پانل منبع بحران دریافت کنند.

YouTube می‌گوید محتوایی که حاوی EDSA است یا درباره رفتارهای غذایی نامنظم در زمینه بهبودی بحث می‌کند ممکن است هنوز برای همه سنین مناسب نباشد، به همین دلیل است که محدودیت‌های سنی را برای محتوای خاصی در مورد اختلالات خوردن ایجاد می‌کند. در نتیجه این خط‌مشی به‌روزرسانی شده، اگر از سیستم خارج شده باشید یا اگر ویدیو در وب‌سایت دیگری جاسازی شده باشد، برخی از ویدیوها برای بینندگان زیر ۱۸ سال در دسترس نخواهند بود.

به عنوان مثال، YouTube ممکن است ویدیوهایی را که در آن سازنده در هنگام اشتراک‌گذاری سفر بهبودی خود در مورد رفتارهای غذایی نامنظم خود صحبت می‌کند، محدودیت سنی ایجاد کند.

Cimpany در ادامه نوشت: «ما این رویکرد محدودیت سنی را برای ویدیوهای مرتبط با اختلال خوردن با مشورت کارشناسان شخص ثالث ایجاد کردیم تا در تلاش‌های مستمر خود برای محافظت از بینندگان جوان‌تر از محتوایی که ممکن است نسبت به بزرگسالان مستعد تقلید آن‌ها باشند، تعادل درستی ایجاد کنیم.» یک پست وبلاگ «همانند همه به‌روزرسانی‌های «دستورالعمل‌های انجمن» ما، افزایش کامل این محدودیت‌های سنی مدتی طول می‌کشد، بنابراین ممکن است فوراً آن‌ها را نبینید».

YouTube در حال حاضر پانل های منابع بحران را در بالای نتایج جستجوی مربوط به اختلالات خوردن در ایالات متحده، بریتانیا، هند، کانادا، ژاپن، کره، مکزیک، فرانسه و آلمان قرار داده است. اکنون، این شرکت در حال گسترش پانل های منابع بحران است تا در صفحات تماشای این کشورها نیز ظاهر شود. یوتیوب معتقد است که این تغییر به آن امکان می‌دهد با زمینه‌های مهم و منابع سلامت روان به مخاطبان گسترده‌تری دسترسی پیدا کند. این پلتفرم قصد دارد در آینده این پنل ها را در کشورهای بیشتری راه اندازی کند.

پنل های منابع اختلال خوردن در یوتیوب

اعتبار تصویر: یوتیوب

به‌روزرسانی‌های خط‌مشی، که با مشورت انجمن ملی اختلالات خوردن و سایر سازمان‌های غیرانتفاعی ایجاد شده‌اند، با هدف اطمینان از اینکه YouTube «فضایی برای جامعه، بازیابی و منابع» ایجاد می‌کند و در عین حال به محافظت از بینندگان ادامه می‌دهد، است.

این خط مشی به روز شده در حالی ارائه می شود که پلتفرم های رسانه های اجتماعی به دلیل تأثیر منفی بر کاربران جوان با نظارت فزاینده ای روبرو هستند. در سال 2021، قانونگذاران از مدیران YouTube، TikTok و Snapchat درباره نحوه برخورد پلتفرم های آنها با محتوای اختلالات خوردن سؤال کردند. اگرچه این شرکت‌ها گواهی دادند که هر کدام از آنها سیاست‌هایی برای ممنوعیت محتوایی دارند که اختلالات خوردن را ترویج می‌کند، سناتورها به شواهدی از مؤسسان درباره نوجوانانی در این پلتفرم‌ها اشاره کردند که هنوز از بیماری‌هایی مانند بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی رنج می‌برند.

در طول جلسه، مدیران یوتیوب به این نکته اشاره کردند که چگونه برخی از کاربران می توانند در یک ویدیو در مورد اینکه چگونه فردی بر اختلال خوردن غلبه می کند آرامش پیدا کنند و این محتوا می تواند نشاط آور باشد و به نوجوانان کمک کند بدانند که در آنچه تجربه می کنند تنها نیستند. این شرکت در حال حاضر نگرانی‌هایی را برطرف می‌کند که اگرچه هدف این نوع محتوا مفید بودن است، اما گاهی اوقات می‌تواند بر کاربران تأثیر منفی بگذارد، از این رو محدودیت‌های سنی جدید برای برخی محتواها در مورد اختلالات خوردن در هنگام بهبودی وجود دارد.

ویژگی های اعلام شده امروز از امروز قابل مشاهده خواهند بود و در هفته های آینده افزایش خواهند یافت. یوتیوب می گوید این تلاش ها ادامه دارد و به کار خود برای اطمینان از اینکه پلتفرم خود مکانی امن برای کاربران است، ادامه خواهد داد.