مایکروسافت آفیس، نتفلیکس، آمازون کیندل و غیره در حال تنظیم برنامه های خود برای Pixel Fold جدید هستند

گوگل اولین دستگاه تاشو خود را با نام Pixel Fold در کنفرانس توسعه دهندگان Google I/O معرفی کرد. در حالی که خود دستگاه اواخر تابستان امسال در دسترس خواهد بود، این شرکت در حال همکاری با برخی از سازمان‌های برجسته – از جمله مایکروسافت، زوم، نتفلیکس و آمازون – است تا برخی از برنامه‌های محبوب خود را برای Pixel Fold مناسب کند.

صفحه نمایش خارجی تاشوی جدید 5.8 اینچی (در صورت تا شدن) با نسبت تصویر 17.4:9 و صفحه نمایش داخلی 7.6 اینچی (در صورت باز بودن) با نسبت تصویر 6:5 است. این بدان معناست که توسعه دهندگان باید مطمئن شوند که برنامه آنها در هر دو صفحه و در حالت های مختلف تاشو به خوبی کار می کند.

در اینجا لیست کامل برنامه های بهینه شده برای اولین تاشو گوگل آمده است:

  • سرگرمی: Disney+، Netflix، Hulu، Spotify
  • بهره وری: برنامه های Microsoft Office، Canva، Evernote، Zoom
  • خواندن: Amazon Kindle، Manga One، Webtoon
  • خريد كردن: خرید eBay و Amazon
  • سلامت + تناسب اندام: آرام و پلوتون
  • بازی: Minecraft، Roblox، Asphalt 9

جدای از این، گوگل همچنین اپلیکیشن های خود مانند یوتیوب و جیمیل را برای صفحه نمایش Fold بهینه کرده است.

در ماه فوریه، زمانی که گوگل اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 14 را راه‌اندازی کرد، این شرکت گفت که این نسخه بر اساس «کار انجام‌شده در اندروید 12L و 13» است تا برنامه‌های بهتری در زمینه‌های تاشو و سایر عوامل شکل داشته باشد.

این شرکت همچنین دستورالعمل های کیفیت طراحی و گالری صفحه نمایش بزرگ خود را به روز کرد تا به توسعه دهندگان کمک کند برنامه های خود را برای صفحه نمایش های بزرگ از جمله دستگاه های تاشو تنظیم کنند.

Pixel Fold با اندروید 14 راه اندازی می شود، بنابراین ممکن است در اواخر امسال شاهد پیشرفت های خاصی باشیم. این دستگاه در ماه ژوئن با قیمت هنگفت 1800 دلار عرضه خواهد شد.

درباره Google I/O 2023 در TechCrunch بیشتر بخوانید