متا فضای اجتماعی VR Horizon Worlds را به روی نوجوانان باز می کند

متا امروز اعلام کرد که در حال باز کردن Horizon Worlds برای کاربران نوجوان در ایالات متحده و کانادا است، پس از اینکه قبلاً پلت فرم اجتماعی VR را برای کاربران 18 سال و بالاتر محدود کرده بود. به عنوان بخشی از توسعه، این شرکت می‌گوید که مجموعه‌ای از حفاظت‌ها و پیش‌فرض‌های ایمنی متناسب با سن را معرفی می‌کند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که قانون‌گذاران و فعالان حقوق کودک از متا خواسته بودند از برنامه‌های خود برای باز کردن این پلتفرم برای کاربران جوان دست بردارد.

اطلاعیه امروز تعجب آور نیست، زیرا یک یادداشت فاش شده در فوریه فاش کرد که متا قصد دارد دسترسی به Horizon Worlds را برای کاربران 13 تا 17 ساله باز کند. در آن زمان، سناتورهای ریچارد بلومنتال (D-CT) و اد مارکی (D-MA) نامه‌ای به مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا نوشت و از او خواست که این برنامه‌ها را متوقف کند و استدلال کرد که دسترسی نوجوانان به «فضای دیجیتال مملو از آسیب‌های احتمالی» ایده بدی است.

متا می‌گوید روی ویژگی‌های ایمنی جدید از جمله محافظت‌های پشتیبان و ابزارهای نظارت والدین سرمایه‌گذاری کرده است که به والدین و نوجوانان اجازه می‌دهد تا قبل از در دسترس قرار دادن Worlds برای این گروه سنی، به مدیریت تجربه کمک کنند. این شرکت می گوید که Horizon Worlds را به آرامی برای نوجوانان عرضه می کند تا بتواند قبل از گسترش گسترده تر، استفاده را به دقت بررسی کند.

نوجوانان می توانند انتخاب کنند که چه کسی را دنبال کنند و چه کسی می تواند آنها را دنبال کند، و نمایه های آنها به طور خودکار روی خصوصی تنظیم می شود، به این معنی که می توانند هر کسی را که درخواست دنبال کردن آنها را می خواهد تأیید یا رد کنند. به‌طور پیش‌فرض، متا همچنین وضعیت فعال نوجوان و موقعیت مکانی او در Horizon Worlds را به افراد دیگر نشان نمی‌دهد، اما این تنظیمات را می‌توان تغییر داد، زیرا نوجوانان می‌توانند انتخاب کنند که آیا اتصالات آن‌ها می‌توانند به صورت آنلاین فعال باشند و کدام دنیای عمومی یا رویداد را ببینند. آنها در

متا در یک پست وبلاگی نوشت: «ما از رتبه‌بندی محتوا استفاده می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که نوجوانان تجربه‌ای متناسب با سنشان در Worlds دارند. برای مثال، رتبه‌بندی رویدادها و جهان بزرگسالان مانع از یافتن، دیدن یا ورود نوجوانان به فضاهایی می‌شود که حاوی محتوای بزرگسالان است. خط‌مشی‌های ما نوجوانان را از انتشار جهان‌ها یا رویدادهای بالغ منع می‌کند. کشورهایی که این سیاست را نقض کنند حذف خواهند شد.»

متا همچنین صدای افرادی را که یک نوجوان نمی شناسد به صداهای درهم تبدیل می کند. صدای نوجوانان نیز مخدوش می شود، بنابراین افرادی که نمی شناسند نمی توانند آنها را بشنوند.

علاوه بر این، متا می‌گوید تعامل بین نوجوانان و بزرگسالان را با نمایش ندادن بزرگسالانی که نوجوان نمی‌شناسد در فهرست «افرادی که ممکن است بشناسید» محدود می‌کند.

در مورد والدین، آنها می توانند با دعوت از نوجوان خود برای ارتباط از طریق مرکز خانواده متا، نظارت والدین جهانی را راه اندازی کنند. پس از راه‌اندازی، والدین می‌توانند ویژگی‌های ایمنی را ببینند، تنظیم کنند و قفل کنند. والدین همچنین می توانند ببینند که نوجوان آنها چه کسی را دنبال می کند و چه کسی نوجوان خود را دنبال می کند. کنترل‌ها به والدین اجازه می‌دهد ببینند نوجوانان چقدر زمان را در Worlds سپری کرده‌اند و همچنین مانع از استفاده نوجوانان خود از Worlds می‌شوند.

در روزهای قبل از اعلام، بسیاری از فعالان حقوق کودک از متا خواسته بودند که از برنامه های خود برای جذب نوجوانان جوان به پلتفرم اجتماعی واقعیت مجازی صرف نظر کند، زیرا نگران این بودند که انجام این کار آنها را در معرض محتوای جنسی صریح و همجنسگرا هراسی قرار دهد.

متا هم برای محافظت از کاربران در حین استفاده از پلتفرم با مشکل مواجه شده است. پس از عرضه اولیه، برخی از کاربران گزارش دادند که در Horizon Worlds مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. برای رفع این مشکل، متا بعداً یک ویژگی “مرز شخصی” را ارائه کرد. بسیاری از پلتفرم‌ها می‌توانند برای همه آزاد باشند، زیرا تعدیل تعاملات مبتنی بر گفتار در مقیاس وسیع می‌تواند دشوار باشد.

شایان ذکر است که اگرچه Horizon Worlds از نظر فنی قبل از این گسترش محدود به بزرگسالان بود، بسیاری از مردم گزارش دادند که این پلتفرم با کاربران جوانی که به راحتی می‌توانستند محدودیت سنی پلتفرم را دور بزنند، پر شده بود.