“مه سقوط کرده است” و هنوز مشخص نیست استارتاپ ها “باید شتاب بگیرند” – TechCrunch

در اوایل امروز ، ما به دوست و همکار سابق جان فورت از CNBC در مصاحبه با شریک پت گریدی از Sequoia Capital پیوستیم ، و این یک مکالمه گسترده را به اثبات رساند (ما یک ساعت تند تند صحبت کردیم ، که همیشه برنامه نبود). می توانید ویدئوی زیر را مشاهده کنید ، اما ما فکر کردیم نکات برجسته ای برای برخی از شما وجود دارد ، از جمله اینکه مربوط به بازار فعلی است ، که هرگز احساس خستگی نکرده است.

این بیش از یک حکایت است. بر اساس گزارش اخیر ویلسون سونسینی که ما در این گفتگو به آن اشاره کردیم ، در سه ماهه اول سال جاری ، میانگین ارزش پیش از پول برای سری C و تأمین مالی بعدی به رکورد 675 میلیون دلار رسید-بیش از دو برابر میانگین سال کامل 2020 315 دلار میلیون. در همین حال ، ترجیحات انحلال ارشد در به اصطلاح دورهای دور از ظاهر شدن در 35 deals از معاملات مربوط در سال 2017 به 20 in در سه ماهه اول کاهش یافت-روندی که نشان می دهد که سرمایه گذاران برای برنده شدن معاملات شرایط را حذف می کنند. در برخی موارد ، بنیانگذار آنقدر احساس قدرت می کند که رفتار سرمایه گذاران را که باعث ناراحتی آنها می شود ، صدا می زنند ، چیزی که تا همین اواخر مشاهده نمی کردید.

گریدی گفت همه چیز آنطور که برای ما در حاشیه به نظر می رسد نیست. در واقع ، او گفت که در حالی که توصیه سکویا به بنیانگذاران در مارس امسال برای ضربه زدن به گاز ، اوضاع اخیراً تغییر کرده است. وی به طور خاص گفت: “در چند ماه گذشته ، انتشار واکسن ها به نوعی کاهش یافته است ، بنابراین من می گویم که مه به جاده نزول کرده است. [and] هنوز چندان روشن نیست که شرکت باید دیگر شتاب بگیرد. “

ما همچنین در مورد اینکه آیا شرکت ها می توانند برای همیشه توزیع شده باقی بمانند ، Tiger Global ، صحبت کردیم و چرا یکی از بزرگترین شرکت های سبد سهام Sequoia ، غول پرداخت Stripe ، هنوز یک شرکت دولتی نیست (هرچند طبق گزارشات یک شرکت حقوقی را برای کمک به آماده سازی ها استخدام کرده است). اگر تمایل زیادی دارید ، می توانید آن را در ویدیو پیدا کنید.

در مورد اینکه چگونه COVID بر چشم انداز Sequoia تأثیر گذاشته است در مقایسه با بحران مالی سال 2008 ، زمانی که Sequoia یادداشت معروف “RIP: Good Times” را منتشر کرد:

PG: اگر به آن یادداشت RIP بازگردید ، من یک سال یا بیشتر در Sequoia بودم. این اولین اختلال بزرگ بود که من دیده بودم – این اولین اختلال بزرگی بود که بسیاری از بنیانگذاران ما مشاهده کرده بودند. بنابراین س weالی که ما دریافت می کردیم این بود که “این برای ما چه معنایی دارد؟” این همان چیزی بود که در مارس 2020 اتفاق افتاد و باعث شد ما یادداشت “قو سیاه” را بیرون بیاوریم [when] آنچه ما گفتیم این بود: “سلام ، وقتی به پیچ می روید باید ترمز کنید ، بنابراین سرعت خود را کم کنید [and] مطمئن شوید که به نوعی بلبرینگ خود را دارید. ‘

در مارس امسال آنچه ما گفتیم این بود: “خوب ، اکنون که از منحنی خارج می شویم ، برو و شتاب کن”. متأسفانه ، در چند ماه گذشته ، انتشار واکسن ها به نوعی کاهش یافته است ، بنابراین من می گویم که مه به جاده نزول کرده است. [and] هنوز چندان روشن نیست که شرکت باید دیگر شتاب بگیرد. ما احتمالاً در حال حاضر در بلاتکلیفی بیشتری نسبت به چند ماه پیش یا حتی یک سال پیش قرار داریم. به .ما به نوعی در وسط گیر کرده ایم و بنابراین آنچه امروز به شرکت ها می گوییم تمرکز بر اصول اولیه است.

در مورد سیگنال هایی که نشان می دهد سرعت کمی در Sequoia وجود دارد ، هنگامی که جمع آوری کمک های مالی در سراسر یک کلیپ ضبط شده ادامه می یابد:

ما اینقدر به اعداد جمع آوری کمک توجه نمی کنیم ، اما ما به کارکنان توجه می کنیم و به مشتریان توجه می کنیم ، و اگر نه تنها به مجموعه ما بلکه به شرکت های عمومی موجود در بازار توجه کنید ، فرسایش افزایش یافته است. به طور چشمگیری. افراد زیادی هستند که می گویند: “سلام ، من قحطی کردم ، سخت کار کردم ، وقتم را گذاشتم ، اما اکنون که جهان دوباره باز شده است ، مدتی استراحت خواهم کرد. به من قصد دارم با خانواده دیدار کنم. من می روم کار جدیدی پیدا کنم. من قصد دارم یک شرکت تاسیس کنم. ‘ و بنابراین تعداد فرسایش در واقع در حال افزایش است.

اگر ما به موارد مشتری توجه کنیم – و این عددی نیست که بتوانید از شرکت های دولتی به دلیل نحوه گزارش آنها خارج شوید [but it’s a number] شما می توانید در شرکت های خصوصی مشاهده کنید – بسیاری از شرکت ها درآمد کمتری در سه ماهه دوم نسبت به سه ماهه اول اضافه کردند. بنابراین ما در واقع کمی عقب نشینی در سمت مشتری را مشاهده کرده ایم [and] که لزوماً در شماره های جمع آوری کمک نشان داده نشده است.

در مورد اینکه آیا این عقب نشینی برای بنیانگذاران و سرمایه گذاران خوب ، بد یا خنثی است:

خبر خوب این است که دلیل وجود استارتاپ ها برای حل مشکلات مهم در جهان است و ما هیچگاه مجموعه وسیع تری از مشکلات مهم را حل نکرده ایم ، زیرا هم رفتار مصرف کننده و هم نحوه عملکرد مشاغل تغییر کرده است. به طرز چشمگیری در 12 یا 18 ماه گذشته. بنابراین اگر آنچه که من گفتم به نظر می رسد یک خبر بد باشد ، در واقع ما فکر می کنیم که در تعادل ، این یک خبر عالی است ، زیرا می بینیم این مشاغل در جهان باز می شود که بنیانگذاران برای پر کردن آنها عجله دارند. من فکر می کنم احتمالاً دلیل جمع آوری کمک های مالی همان چیزی است که وجود دارد ، زیرا همه آن فرصت ها را می بینند و مشتاق هستند که وارد شوند.

در مورد آنچه اتفاق می افتد هنگامی که برخی از این فرصت های جدید به طور مداوم شروع به همگرایی می کنند – با توجه به سرعت فعلی بودجه استارتاپ – و شرکت های نمونه کارها شروع به برخورد می کنند ، همانطور که در مارس سال گذشته برای Sequoia اتفاق افتاد:

ما همیشه سیاستی داشته ایم که روی رقبای مستقیم سرمایه گذاری نمی کنیم. چه چیزی یک رقیب مستقیم را مشخص می کند؟ دو شرکت که در همان لحظه به دنبال مشتریان یکسانی در همان بازار هستند. در حال حاضر ، اگر ما شرکتی در ایالات متحده داریم که به بازار ایالات متحده می رود و شرکای ما در هند یا چین یا آسیای جنوب شرقی شرکتی در بازار خود دارند که کاری مشابه برای بازار آنها انجام می دهد ، مشکلی نیست ، و شاید روزی پایین بیاید. در راه ، همه آنها در نهایت یک نوع مشتری را هدف قرار می دهند. اما تا زمانی که بازارهای متمایز در زمان صفر باشند و به نظر نرسد که در حال همگرایی هستند ، اشکالی ندارد.

هنگامی که ما در شرکت هایی که دارای درگیری بودند به پایان رسیدیم ، یا در شرایطی که شما به آن اشاره کردید کار درستی انجام داده ایم ، یا وقتی دو شرکت به مرور زمان به هم نزدیک شده اند ، ما موانع اطلاعاتی را ایجاد کرده و تمام تلاش خود را برای با حسن نیت عمل کنید

بنابراین درگیری ها ، سخت است.

دو محصول در این بازار وجود دارد. محصولی وجود دارد که پول سریعتر و ارزانتری دارد. و سپس یک محصول وجود دارد که مزیت ناعادلانه است. مزیت ناعادلانه چیزی بیشتر از این نیست که Sequoia در بسیاری از شرکت ها سرمایه گذاری نمی کند. ما هر روز در یک شرکت جدید سرمایه گذاری نمی کنیم. ما ممکن است در هر سال با 15 تا 20 موسس جدید شریک شویم ، و ارزش اطلاعاتی در این واقعیت وجود دارد که Sequoia با یک شرکت وارد تجارت شده است. بنابراین اگر مزیت ناعادلانه شما چیزی بیشتر از این واقعیت نیست که Sequoia شما را انتخاب کرده است ، به قول خود ، این هنوز هم یک مزیت بسیار خوب در مورد جذب مشتری است. [and] کارکنان فرود اگر محصول شما پول است ، با خیال راحت آن را در اختیار شرکت های رقابتی قرار دهید ، زیرا آنها به هر حال از جایی پول دریافت می کنند.

https://www.youtube.com/watch؟v=Ssn1tMlTdEA