نتایج First Republic ثابت می کند که سقوط SVB برای بانک های کوچکتر وحشیانه بوده است

سهام اول بانک جمهوری 29 درصد در معاملات اولیه صبح با هضم سرمایه گذاران نتایج سود سه ماهه اول آن که دیروز پس از زنگ خطر منتشر شد، کاهش یافت. این بانک درآمد و سود را بالاتر از انتظارات تحلیلگران گزارش کرد، اما برای سرمایه گذاران، نگرانی های دیگر بیشتر از نتایج خوب بود.

عمده ترین این نگرانی ها کاهش شدید پایه سپرده بانک است. سپرده‌ها به ایجاد پایه‌ای برای بانک‌ها کمک می‌کند تا در برابر آن وام بدهند و بنابراین سود خالص سود حاصل از مابه‌التفاوت جمع‌آوری شده از سرمایه وام‌دهی و سود پرداختی به سپرده‌گذاران را به دست می‌آورند.

بیایید نگاهی به اوضاع در First Republic داشته باشیم. این بانک سال 2022 را با 176.4 میلیارد دلار سپرده در مقابل 166.9 میلیارد دلار وام بسته بود، اما در پایان سه ماهه اول 2023، 104.5 میلیارد دلار سپرده در مقابل 173.3 میلیارد دلار وام داشت.

این کاهش عظیم در پایه سپرده First Republic توسط انفجار چشمگیر بانک سیلیکون ولی، که پس از گذراندن سپرده‌های خود سقوط کرد و دنیای استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌های مخاطره‌آمیز را کاملاً متزلزل کرد، آغاز شد.

First Republic پس از آن به سرعت تحت فشار قرار گرفت، زیرا مشتریانش نگران بودند که SVB را در اختیار گیرنده قرار دهد و شاهد خروج غیرعادی بزرگی از پایگاه سپرده خود بود. قیمت سهام شرکت در این فرآیند کاهش یافت و از حدود 115 دلار در 8 مارس (زمانی که SVB پس از ساعات کاری اعلام کرد در حال انجام یک سری حرکات مالی است که به سرعت بخشیدن به بانک کمک کرد) به 16 دلار در پایان معاملات دیروز سقوط کرد.

امروز صبح، سهام این بانک به حدود 11.26 دلار کاهش یافت.