نماینده اروپا – TechCrunch می گوید ، نشت نشان می دهد که مدل کسب و کار فیس بوک نیاز به تنظیم دارد

گزارشگر اصلی و سایه پارلمان اروپا برای راه اندازی مجدد کتاب قوانین دیجیتال اتحادیه پس از افشاگری فاش کننده فیس بوک خواستار تحقیقات شده است.

یکی از نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواستار مقررات جدید اتحادیه اروپا برای برخورد مستقیم با مدل های تجاری است که “اطلاعات غلط و خشونت را بر محتوای واقعی” ترجیح می دهد.

در بیانیه مشترکی ، گزارشگر اصلی قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) ، کریستل شالدموس (S&D) و الکساندرا گز (گزارشگر سایه سبزها/EFA) ، گفتند که آنها در تماس با کارمند سابق فیس بوک که افشاگر بوده است ، فرانسیس هاوگن.

در مصاحبه با 60 دقیقه امروز ، هاوگن خود را به عنوان منبع نشت اخیر وال استریت ژورنال که اسناد داخلی تعدادی از داستانها را گزارش کرده است ، معرفی کرد – از جمله اینکه تحقیقات داخلی فیس بوک نشان داد که اینستاگرام اضطراب و تصویر بدنی دختران نوجوان را بدتر کرده است. این سیاست غول فناوری برای لیست سفید جشن ها انتخاب کرده است.

دو نماینده پارلمان اروپا گفتند که افشاگری ها به وضوح نشان می دهد که نباید به Big Tech اجازه داد تا خود را تنظیم کند.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در دسامبر سال گذشته با راه اندازی مجدد مجدد کتاب قوانین دیجیتالی – معرفی DSA و مقررات دیگری که به طور خاص برای قدرت بازار غول های فناوری (با نام قانون بازارهای دیجیتال) هدف قرار گرفته بود ، حرکت کرد و روند ( در حال انجام) مذاکرات بین نهادهای اتحادیه اروپا برای اصلاح و تصویب قانونی برای افزایش مسئولیت پذیری بسترها.

برای تصویب بسته های سیاست دیجیتال ، حمایت پارلمان اروپا مورد نیاز است. بعید به نظر می رسد که غاز تنها در خواست اقدامات شدیدتر از آنچه در پیشنهاد اصلی DSA کمیسیون در نظر گرفته شده بود ، با توجه به آخرین افشاگری های زشت فیس بوک ، اقدام کند.

در بیانیه مشترک ، شالدموس گفت که شرکت های بزرگ فناوری نشان داده اند که “به سادگی قادر به تنظیم خود مسئولیت پذیر نیست.

“اداره فضاهای مشترک ما در رسانه های اجتماعی باید از طریق نهادهای تحت کنترل دموکراتیک انجام شود ، همانطور که در بخش هایی از جامعه خود که در حوزه دیجیتال قرار ندارند ، انجام دادیم. ما باید از شرکت های فناوری شفافیت بخواهیم و باید به جامعه مدنی ، قانونگذاران و متخصصان علمی اجازه دهیم به اجزای سازنده الگوریتم ها بینش داشته باشند. این تنها راهی است که می توانیم درباره اثرات این الگوریتم ها بحث عمومی داشته باشیم. ”

“امروز ، ما این را از پرونده ها می دانیم ، محافظت های خودسرانه از افراد مشهور و تمرکز بسیار زیاد بر محتوای منفی ، اشتباه و درگیری وجود دارد که تهدیدی برای تضعیف گفتگوی دموکراتیک است که قبلاً امیدوار بودیم ، بسترهای رسانه های اجتماعی می توانند تقویت شوند. برای زنده نگه داشتن این امید و اجازه دادن به همه صداها برای شرکت در گفتگو ، باید خواسته های محکمی از شرکت های حاکم بر این فضاها داشته باشیم. “

غازها پا را فراتر گذاشتند-خواستار تقویت DSA با توجه به افشاگری هاوگن-با این استدلال که بازی ها تغییر می کنند و در تنظیم مدل های تجاری کل ، هنگامی که از افزایش اطلاعات غلط به قیمت محتواهای صادقانه سود می برند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: “من از شجاعت افشاگری که نهایتاً به ما بینش لازم را برای تصویب قانون می دهد بسیار سپاسگزارم. افشاگری ها نمی تواند برای کار بر روی DSA به موقع باشد. ” “حجم عظیم اسناد و تخصص عمیق این شخص چشمگیر است. تا کنون ، نه عموم مردم و نه قانونگذاران نتوانسته اند به چنین بینش عمیقی در مورد مکانیسم هایی که بسیار قدرتمند شده اند ، دست یابند. اسناد بالاخره همه حقایق را روی میز گذاشتند تا به ما اجازه دهند قانون خدمات دیجیتال قوی تری را تصویب کنیم.

وی گفت: “این گفتگو دیدگاه من را تأیید می کند که ما به قوانین قوی برای تعدیل محتوا و تعهدات شفافیت گسترده در اروپا نیاز داریم. در دموکراسی ما نمی توانیم اینترنت را تحمل کنیم که در آن برخی از مردم حق دارند با وجود قوانین ، خشونت و نفرت را ترویج دهند و برخی دیگر می بینند که محتوای کاملاً قانونی با فیلترهای خودکار حذف شده است.

“ما باید کل سیستم و مدل کسب و کار را تنظیم کنیم که اطلاعات غلط و خشونت را بر محتوای واقعی ترجیح می دهد – و انتشار سریع آن را امکان پذیر می کند. ما همچنین به اجرای مداوم در اروپا نیاز داریم. توسل به خودتنظیمی و مسئولیت پذیری شرکت ساده لوحانه است. ما به عنوان سیاستمداران منتخب مسئولیت گفتمان دموکراتیک را داریم و باید آن را در فرایند قانونگذاری اعمال کنیم. “

در مصاحبه اش با 60 دقیقه، هاوگن در مورد شکایتی که در سال 2019 از طرف احزاب سیاسی بزرگ در سراسر اروپا به فیس بوک ارائه شده بود – که گفته می شد نگرانی هایی را در غول فناوری ایجاد کرده است ، این است که ترجیحات الگوریتمی آن باعث شده است که آنها در ارتباطات خود در سیستم عامل های خود “منفی” عمل کنند. آنها را به سمت اتخاذ مواضع خط مشی افراطی سوق می داد.

هاوگن در این باره می گوید: “شما ما را مجبور می کنید که مواضعی را که دوست نداریم و می دانیم برای جامعه مضر هستند ، مجبور کنیم.” نگرانی طرفین در مصاحبه

برای پاسخ به بیانیه مشترک نمایندگان پارلمان اروپا با فیس بوک تماس گرفته شد.

در بیانیه ای به رویترز ، غول فناوری ادعای مرسوم خود را تکرار کرد که “از مقررات به روز شده در جایی حمایت می کند که دولت های دموکراتیک استانداردهای صنعتی را تعیین می کنند که همه ما می توانیم به آن پایبند باشیم”.

هاوگن گفته است که پس از ناامیدی از عدم پاسخگویی فیس بوک به چنین نگرانی ها تصمیم به افشاگری گرفت و مدیران این شرکت در عوض عملکرد مالی آن را بر ایجاد تغییر در الگوریتم های مرتب سازی محتوا که می تواند قطبی شدن منفی پلتفرم را کاهش دهد ، ترجیح می دهند. تأثیرات بر جامعه

“فیس بوک هزاران مورد دارد [content] گزینه هایی که می تواند به شما نشان دهد و یکی از پیامدهای نحوه انتخاب فیسبوک از این محتوا ، بهینه سازی آن برای محتواهایی است که درگیر یا واکنش نشان می دهد. اما تحقیقات خودش نشان می دهد که محتوای نفرت انگیز ، تفرقه انگیز ، قطبی است – الهام بخشیدن به خشم مردم آسان تر از احساسات دیگر است. ” 60 دقیقهبه

یک سال پیش ، پارلمان اروپا به درخواست برای وضع مقررات سختگیرانه در مورد تبلیغات رفتاری-مانند آنهایی که به کسب و کارهای مرتب سازی محتوای فیس بوک در رسانه های اجتماعی کمک می کنند-رای داد و از شکل های کمتر مزاحم و زمینه ای تبلیغات حمایت کرد و از قانونگذاران اتحادیه اروپا خواست تا گزینه های قانونی بیشتری را در نظر بگیرند. از جمله درخواست از کمیسیون برای بررسی مرحله ای که منجر به ممنوعیت کامل می شود.

با فاش شدن افشاگری های زشت تر از فیس بوک-ظاهراً به صورت هفتگی-این حرکت می تواند در پارلمان اروپا برای اتخاذ موضع بسیار سخت تر در مورد مدل های تجاری مبتنی بر تعامل ایجاد شود.

مارک زاکربرگ ، بنیانگذار فیس بوک ، در سال 2018 از نمایندگان پارلمان اروپا استقبال خشنی کرد-آخرین باری که وی در پی رسوایی سوء استفاده از داده های کمبریج آنالیتیکا ، با بخشی از م institutionسسه ملاقات حضوری و عمومی داشت.

سخنگوی کمیسیون در پاسخ به سوالی درباره بیانیه امروز نمایندگان پارلمان اروپا ، به خبرگزاری رویترز گفت که موضع آن در حمایت از مقررات “روشن” است و افزود: “قدرت بسترهای اصلی در بحث عمومی و زندگی اجتماعی باید تابع قوانین معتبر دموکراتیک باشد ،” به ویژه در مورد شفافیت و پاسخگویی. “