نویا به سمت جذب مستقیم هوای مدولار حرکت می‌کند، سری A 11 میلیون دلاری را به زمین می‌فرستد

چند تا زمین نویا سال‌ها پیش بسیار ساده بود: با استفاده از برج‌های خنک‌کننده صنعتی موجود، که تقریباً در همه جا وجود دارند، هزینه جذب دی اکسید کربن از جو را کاهش دهید. Noya ترکیبات جذب کربن مخصوص خود را به منبع آب برج تزریق می کند و پس از اینکه آب کار خنک سازی خود را انجام داد، دی اکسید کربن را از طرف دیگر خارج می کند.

این مفهوم به اندازه کافی خوب بود که آنها را وارد Y Combinator به عنوان بخشی از گروه شتاب دهنده زمستان 2021 کرد. سال بعدی کار، به هر حال، پربار بود. سپس، جاش سانتوس و دانیل کاورو، بنیانگذاران آن، به بحث پرداختند.

سانتوس، مدیر عامل Noya، به TechCrunch+ گفت: «ما در حال آماده شدن بودیم تا آن نسخه از فناوری خود را در اواخر امسال به کار بگیریم. ما در اواخر سال گذشته استراتژی ها را تغییر دادیم.»

این به این معنا نبود که مفهوم آنها در حال شکست بود، اما اقتصاد به شدت تغییر کرده بود. قانون کاهش تورم، که در آگوست 2022 به تصویب رسید، انگیزه را از 50 دلار به ازای هر تن متریک به 180 دلار در هر متریک تن برای شرکت هایی افزایش داد که می توانند سالانه 1000 تن دی اکسید کربن را جذب کرده و آن را در زیر زمین ذخیره کنند. این به معنای کنار زدن برج های خنک کننده بود که معمولاً در نزدیکی مکان های ذخیره سازی مناسب قرار ندارند.

“البته ما مقداری ریاضی برای تایید انجام دادیم، اما برای ما واقعا هیجان انگیز بود. سانتوس گفت و این یک تصمیم بسیار آسان بود. ما در سه ماهه چهارم سال گذشته تصمیم گرفتیم که همان فناوری جذب مستقیم هوا، همان فیلتر، همان مواد، فرآیند بازسازی مشابه، تجهیزات طراحی شده مشابه را انتخاب کنیم و اساساً فقط فن خودمان را اضافه کرده و آن را درست در آینده به کار بگیریم. به CO2 چاه های تزریق.»

رویکرد Noya برای جذب کربن مدولار است و مجموعه‌ای از واحدها را در بر می‌گیرد که به طور موثر مستقل عمل می‌کنند. هر واحد حاوی یک کربن فعال است که به عنوان داربست برای جاذب آنها عمل می کند، ماده شیمیایی که دی اکسید کربن را از اتمسفر متصل می کند. یک فن هوا را در ساختار می دمد و پس از حدود یک ساعت، جاذب را اشباع می کند.