هند به آمازون و Flipkart هشدار داد و خواستار پذیرش شبکه تجارت الکترونیک باز شد

هند از “نیروی کامل دولت” برای ترویج پذیرش شبکه تجارت الکترونیک باز خود استفاده خواهد کرد و هشدار می دهد که غول های تجارت الکترونیکی که در چارچوب زمانی تعیین شده به ابتکار عمل نپیوندند، ممکن است منجر به انصراف از این پیشنهاد شود.

پیوش گویال، وزیر بازرگانی هند بار دیگر درخواست خود را از غول‌های تجارت الکترونیک برای پیوستن به شبکه باز تجارت دیجیتال (ONDC) تکرار کرد و هشدار داد که در مرحله‌ای «ما باید کسانی را که عقب مانده‌اند نیز قطع کنیم».

ONDC یک ابتکار مورد حمایت دولت هند است که با ارائه یک پلتفرم با کمیسیون صفر تلاش می کند تا فضای تجارت الکترونیک را دموکراتیک کند. چندین بازیگر از صنعت از جمله PhonePe و Paytm به شبکه قابل همکاری پیوسته اند که به خریداران و فروشندگان اجازه می دهد بدون توجه به خدماتی که استفاده می کنند تجارت کنند.

فلیپ کارت و آمازون هند، دوتایی پیشرو در عرصه تجارت الکترونیک جنوب آسیا، تاکنون در تعامل خود با این شبکه سکوت نشان داده اند.

ONDC هیچ کس را تهدید نمی کند. حتی تجارت بزرگ نیز توسط ONDC تهدید نمی شود. این فقط درها را به روی فرصت ها به شیوه ای فراگیرتر برای افراد و مشاغل بیشتر باز می کند. من همه شرکت‌های تجارت الکترونیک را تشویق می‌کنم که به ONDC بپیوندند و به موقع بپیوندند تا دیر نشده به قطار بپیوندید.»

گویال همچنین از شرکت‌ها خواست تا به جای عرضه پیشنهادات جدید، از برنامه‌های خیمه‌ای خود برای پیوستن به ONDC استفاده کنند.

من به کوشی (مدیر اجرایی ONDC) می‌گویم که پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی را که با پلتفرم‌های اصلی خود به شبکه نمی‌آیند، حذف کند. برخی در حال ساخت پلتفرم های خاص ONDC هستند. این هدف ما نیست. “اگر این کار را انجام دهید، در حالی که با استفاده از فروشندگان از مزایای ONDC استفاده می کنید، اما به مشتریان خود منفعت خرید از هیچ یک از فروشندگان را نمی دهید.”

گویال گفت که پلتفرم های فناوری یکپارچه هرگز نمی توانند فرصت ها و رقابتی را که شبکه ای از پلتفرم ها مانند ONDC می تواند ارائه دهند.

“به جای یک رویکرد ساده، جایی که یک برنده همه چیز را در اختیار می گیرد، تلاش فروتنانه ONDC ارائه درجه بیشتری از قابلیت کشف است، به طوری که یک مصرف کننده بتواند گزینه های بیشتری را کشف کند، بتواند قیمت و کیفیت بهتری را کشف کند و به طور مشابه یک فروشنده قادر خواهد بود خریداران بیشتری را در سراسر کشور، شاید حتی در همسایگی آنها و سپس در سراسر جهان کشف کنید.»