وانت بار الکتریکی استقامتی Lordstown Motors در حال مرگ است

به نظر می رسید که شرکت خودروهای برقی محاصره شده Lordstown Motors یک ناجی مالی در فاکسکان پیدا کرده است، سازنده تایوانی که بیشتر به خاطر ساخت آیفون برای اپل شناخته شده است. اما اکنون، با متزلزل شدن این رابطه، به نظر می رسد که جاده برای کامیون EV استقامتی Lordstown و شاید حتی شرکت به پایان می رسد.

Lordstown در اول ماه مه هشدار داد که ممکن است مجبور شود برای ورشکستگی اقدام کند زیرا ممکن است فاکسکان از یک قرارداد مهم تامین مالی خارج شود. روز پنجشنبه، این شرکت در گزارش درآمد سه ماهه اول خود گفت که «پیش‌بینی می‌کند که تولید Endurance در آینده نزدیک پس از تأخیرهای مکرر تولید، ناتوانی در یافتن شریک استراتژیک برای کامیون و توانایی بسیار محدود برای افزایش سرمایه در آینده متوقف شود». محیط فعلی بازار

بر اساس گزارش درآمد شرکت Lordstown Motors در پایان سه ماهه اول تنها 108 میلیون دلار پول نقد داشته است.

سهام Lordstown Motors که در اوایل این هفته به پایین ترین سطح تاریخ خود یعنی 0.25 دلار رسید، در ظهر روز به 0.39 دلار رسید.

این شرکت به همراه شریک تولیدی فاکسکان، تولید تجاری Endurance را در سه ماهه سوم سال 2022 آغاز کرد. سه خودروی اول تا پایان سال تحویل داده شد. کاهش سرعت تولید همراه با مشکلات کیفی کشف شده در کامیون، که باعث فراخوان داوطلبانه شد، شرکت را وادار کرد تا تولید و تحویل مشتریان را تا اواسط آوریل 2023 متوقف کند.

وضعیت پس از ارسال نامه‌ای فاکسکان به لردستاون در 21 آوریل مبنی بر اینکه این خودروساز قرارداد سرمایه‌گذاری را نقض می‌کند، وخیم‌تر شد، زیرا قیمت سهام آن به مدت 30 روز به زیر 1 دلار رسید و در خطر حذف از بورس نزدک قرار داشت. فاکسکان هشدار داد در صورتی که نقض ظرف 30 روز برطرف نشود، قرارداد سرمایه گذاری را فسخ خواهد کرد.

شروع پرهیاهو تا شکست

Lordstown از زمان تأسیس خود در سال 2019، فعالیت پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. این استارتاپ، شاخه ای از گروه کارگروهورس گروه خودروهای برقی در حال مبارزه، در سال 2020 به توافقی برای ادغام با شرکت خرید ویژه DiamondPeak Holdings Corp، با ارزش بازار 1.6 میلیارد دلار رسید.

توجه و هیاهوی قابل توجهی در اطراف این شرکت وجود داشت، به ویژه در سال 2020 که نمونه اولیه کامیون Endurance EV خود را معرفی کرد. استیو برنز، بنیانگذار شرکت، که از آن زمان برکنار شده است، نسبت به تقاضا برای کامیون خوش بین بود. او در آن زمان ادعا کرد که این شرکت 20000 پیش سفارش برای این کامیون دریافت کرده است که در اصل کل ظرفیت تولید برنامه ریزی شده آن برای سال است. این شرکت قصد داشت سالانه 20000 کامیون تجاری الکتریکی تولید کند که از سال 2021 در کارخانه مونتاژ سابق جنرال موتورز در لردستون، اوهایو آغاز می شود.

آن تاریخ با مجموعه ای از رسوایی های داخلی، تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کشمکش های مالی شرکت را به چالش کشید و گذشت. در ژانویه 2021، رهبری شرکت ادعای پیش‌سفارش‌ها را کرد و به 100000 خودرو افزایش یافت. دو ماه بعد، هیندنبورگ ریسرچ، شرکت خرده فروش که گزارش آن در مورد نیکولا موتور منجر به تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار و استعفای موسس آن شد، گفت که در مورد Lordstown Motors موضع کوتاهی اتخاذ کرده است. هیندنبورگ در آن زمان گفت که موقعیت کوتاه خود مبتنی بر شرکتی است که «هیچ درآمدی ندارد و محصول قابل فروش ندارد، که به اعتقاد ما سرمایه‌گذاران را هم در مورد تقاضا و هم در زمینه تولید آن گمراه کرده است».

هیندنبورگ همچنین گفت که «تحقیقات گسترده نشان می‌دهد که سفارش‌های این شرکت تا حد زیادی ساختگی به نظر می‌رسند و به عنوان وسیله‌ای برای افزایش سرمایه و اعطای مشروعیت استفاده می‌شوند».

تنها دو ماه بعد، Lordstown حجم تولید Endurance را به نصف کاهش داد – از حدود 2200 وسیله نقلیه به فقط 1000 دستگاه – به دلیل کمبود بودجه. مدیران اجرایی Lordstown با تلاش برای آرام کردن سرمایه‌گذاران یک روز پس از استعفای مدیر عامل و مدیر عامل شرکت با اظهاراتی مبنی بر اینکه سفارش‌های الزام‌آوری از مشتریان دارند که تا ماه مه 2022 تولید محدود وانت برقی خود را تامین می‌کنند، خود را به چاله‌ای عمیق‌تر حفر کردند. این شرکت این اظهارات را پس گرفت. روزها. زمانی که وزارت دادگستری و SEC تحقیقات جداگانه ای را در مورد این شرکت آغاز کردند، وضعیت وخیم تر شد.