پاپ مارکت یونان، یکی دیگر از راه‌اندازی‌های تحویل مواد غذایی در فروشگاه‌های تاریک، ۳.۵ میلیون دلار دریافت می‌کند – TechCrunch

راه را برای یکی دیگر از بازیکنان “تجارت سریع” در گرمایش شدید مواد غذایی در بازار اروپا: Pop Market یک استارتاپ یونانی است که هفته گذشته در آتن راه اندازی شد-از طریق برنامه و برنامه سفارش می گیرد و زمان تحویل 15 دقیقه را اعلام می کند و مجموعه ای از ” هزاران مورد (شامل میوه و سبزیجات تازه).

دور بذر ، که به گفته پوپ مارکت بزرگترین افزایش بذر در کشور تا به امروز است ، توسط Global Founders Capital و 468 Capital هدایت شد.

TechCrunch می تواند تأیید کند که این استارتاپ 3.5 میلیون دلار در زمینه تامین مالی بذر جمع آوری کرده است تا بتواند مدل خواربارفروشی خود را که بر اساس تقاضا به فروش می رسد ، در کشوری که در آن می گوید خرید مواد غذایی آنلاین تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است ، افزایش دهد.

پاپ مارکت به داده‌هایی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد خرده‌فروشی خواربار در یونان در سال 2020 به ارزش 11.3 میلیارد یورو بوده است – با این حال برآوردهای تحلیلگران نشان می‌دهد که کمتر از 2٪ (تقریباً 163.3 میلیون یورو) در حال حاضر آنلاین است، که نشان می‌دهد “شکاف بزرگ” بین مشتری را نشان می‌دهد. انتظارات و آنچه راه حل های موجود در بازار ارائه می دهد، در نتیجه تجربه ضعیف مشتری (مانند زمان تحویل طولانی، قیمت های بالا و موارد اشتباه یا گم شده).

از بین بردن این شکاف با ارائه خدمات خواربار فروشی به یونانیان – که از طریق شبکه خود از فروشگاه های تاریک مرکز شهر انجام می شود – اولین تمرکز بازار پاپ است. اگرچه ادعا می کند که جاه طلبی های بین المللی دارد. (البته، در مقابل تعداد زیادی از رقبای بسیار خوب در سایر نقاط اروپا قرار خواهد گرفت – بسته به جایی که ممکن است به دنبال گسترش باشد.)

حتی در خانه نیز بازار پاپ غذای متعلق به Delivery Hero دارد که با آن مبارزه می کند (و Delivery Hero در حال حاضر سرمایه گذار اپراتور فروشگاه های تاریک مستقر در برلین گوریلا است). Wolt فنلاند نیز در بازار فعال است.

“بزرگترین بازیگران در این بازار امروز efood و Wolt هستند. نیک تله‌کی، یکی از بنیانگذاران پاپ مارکت، پیشنهاد می‌کند در حالی که هر دو خواربار، عمدتاً از طریق مشارکت با زنجیره‌های سنتی، خواربار عرضه می‌کنند، واقعیت این است که ریشه‌های آن‌ها در صنعت تحویل غذا در رستوران است که تا حد زیادی بر درک مشتریان از آنها تأثیر می‌گذارد.

“آنچه پوپ را خاص می کند این است که ما 100٪ بر ارائه سریعترین تحویل مواد غذایی ، راحتی و خرده فروشی تمرکز کرده ایم. داشتن تنها پلتفرم کاملاً اختصاصی «تجارت سریع» در بازار تنها راهی است که می تواند تجربه مشتری بی نظیری را ارائه دهد و نظر مشتریان را به خود جلب کند. فقط به عنوان مثال به آلمان نگاه کنید ، جایی که گوریل ها و فینک با وجود غول هایی مانند Takeaway (لیفراندو) و ولت در مدت کوتاهی رشد فوق العاده ای داشته اند. “

تله‌کی استدلال می‌کند که یونان برای خواربارفروشی‌های درخواستی در مقایسه با «میدان‌های جنگ داغ» در اروپای غربی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، و می‌افزاید که بنابراین اولین تمرکز آن بر بازار داخلی‌اش خواهد بود.

تاکیس مالاوتاس ، بنیانگذار و مدیرعامل می افزاید: “این واقعیت که نفوذ خواربارفروشی آنلاین تنها 2 درصد است ، فرصتی عظیم برای ما محسوب می شود.” اگر به یونان نگاه جامع داشته باشید ، بازار تحویل در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر اروپا بسیار پخته تر است. وقتی صحبت از مواد غذایی به طور خاص می شود ، بین انتظارات مشتری و راه حل های موجود در بازار ، فاصله زیادی وجود دارد ، که اغلب شامل زمان تحویل طولانی ، قیمت بالا و اقلام اشتباه یا مفقود شده است. این باعث می شود مواد غذایی به آخرین اما بزرگترین قطعه پازل خرده فروشی تبدیل شود که هنوز به صورت آنلاین تغییر نکرده است.

با این اوصاف ، رشد صنعت در چند سال گذشته همچنان خارق العاده بوده و در شش ماهه اول سال 2021 نسبت به سال قبل 150 درصد افزایش یافته است. بزرگترین تغییری که ما در این تغییر آنلاین مشاهده کرده ایم این است که مشتریان از سفر هفتگی برنامه ریزی شده خود به سوپر مارکت جدا می شوند و به دنبال خریدهای مکرر و در عین حال کوچکتر هستند. اینها عاداتی هستند که همچنان در بازار کم ارزش هستند و تمرکز ما بر این است که نیازهای روزانه را پوشش دهیم. “

بنیانگذاران پاپ مارکت تجربه قبلی در زمینه تحویل مواد غذایی بر اساس تقاضا دارند، با مالاوتاس قبلاً درگیر بوده است راه اندازی Home Run و Convibo در بریتانیا، در حالی که Telecki تا همین اواخر عضو تیم استراتژی جهانی Delivery Hero بود.

اگر این زوج بتوانند یک تجارت داخلی را به اندازه کافی سریع بسازند ، ممکن است فرصتی برای خروج از غول بزرگتری مانند کارفرمای سابق Telecki مشاهده کنند. اما در مورد این سوال، استارت‌آپ کارت‌های خود را نزدیک به سینه خود نگه داشت و تنها گفت: «ما هر فرصتی را که پیش می‌آید ارزیابی می‌کنیم، اما هدف نهایی ما ایجاد یک کسب‌وکار مصرف‌کننده قوی با حفظ بهترین در کلاس است.»

در همین حال ، بودجه اولیه برای افزایش سرعت دویدن داخلی Pop Market ، با برنامه ای برای گسترش سریع در سراسر یونان – ایجاد شبکه نوپای فروشگاه های تاریک ، مقیاس زنجیره تامین و رشد تیم مورد استفاده قرار می گیرد.