پروژه کویپر آمازون می خواهد دو نمونه اولیه ماهواره را تا پایان سال آینده پرتاب کند – TechCrunch

پروژه کویپر، برنامه اینترنت ماهواره‌ای آمازون، قصد دارد تا پایان سال آینده دو نمونه اولیه ماهواره را پرتاب کند زیرا به دنبال دسترسی پهن باند جهانی به مناطق روستایی و دورافتاده است.

راه اندازی و بهره برداری از نمونه های اولیه ابتدا باید توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تایید شود. Kuiper Systems، زیرمجموعه آمازون که پروژه Kuiper را اداره خواهد کرد، آنچه را که به عنوان “درخواست مجوز آزمایشی” شناخته می شود، در روز دوشنبه به رگولاتور ارائه کرد.

هدف آزمایش و اعتبارسنجی سیستم‌های پیشرانه، قدرت و کنترل وضعیت، طراحی حرارتی و قابلیت‌های به‌روزرسانی نرم‌افزار در هوا خواهد بود. کویپر سیستمز که درخواست مجوز دو ساله کرده است، همچنین داده‌های مربوط به عملکرد و تله‌متری را در طول زمان و همچنین داده‌های مربوط به عملیات پرتاب و مدیریت ماموریت جمع‌آوری می‌کند.

این دو ماهواره در ارتفاع 590 کیلومتری از سطح زمین کار خواهند کرد که یکی از سه ارتفاع مداری است که FCC سال گذشته مجوز استفاده از آن را توسط کویپر صادر کرد. بر اساس این مجوز، آمازون باید حدود نیمی از صورت فلکی برنامه ریزی شده خود را (که دارای 3236 ماهواره است) ظرف شش سال آینده ارسال کند.

طبق درخواست مجوز آزمایشی این شرکت، ماهواره‌ها پس از قرار گرفتن در مدار، به ایستگاه‌های زمینی در آمریکای جنوبی، آسیا، تگزاس و چهار واحد پایانه مشتری متصل می‌شوند. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد واحدهای مشتری در برنامه ارائه نکرد، فقط اشاره کرد که آنها نمونه اولیه “یک پایانه مشتری نوآورانه و کم هزینه توسعه یافته توسط آمازون” خواهند بود.

این شرکت گفت که در پایان ماموریت یک “جلوگیری محرکه” انجام خواهد داد، به این معنی که ماهواره ها در پایان عمر مفید خود جو زمین را می سوزانند. اگر این فرآیند شکست بخورد، پروژه کویپر گفت که ماهواره ها سه سال و نیم پس از پرتاب به طور غیرفعال از طریق واپاشی مداری از مدار خارج می شوند.

با فرض تایید مجوز، دو نمونه اولیه – با نام های KuiperSat-1 و KuiperSat-2 – از کیپ کاناورال در دو ماموریت جداگانه تا سه ماهه چهارم سال 2022 پرتاب خواهند شد.

آمازون سیستم های فضایی ABL را به عنوان ارائه دهنده پرتاب برای این دو ماموریت انتخاب کرده است. در حالی که موشک RS1 ABL هنوز به مدار نرسیده است، این استارتاپ گفت که قصد دارد اولین پرتاب موشک 88 فوتی خود را از آلاسکا تا پایان سال جاری انجام دهد. هفته گذشته، ABL اعلام کرد که یک دور مالی 200 میلیون دلاری را بسته است، که طبق گزارش ها، ارزش آن را تا 2.4 میلیارد دلار افزایش داد.

آمازون گفت که دو شرکت «چند ماه» با هم کار کرده‌اند و دو بررسی طراحی یکپارچه‌سازی قبلاً تکمیل شده‌اند.

این شرکت در بیانیه ای گفت: “ما این را تنها شروع یک رابطه بلندمدت با هم می دانیم و مشتاقانه منتظر حمایت از آنها در هنگام گسترش تجارت خود هستیم.”

این دو نمونه اولیه یک پله اساسی برای تجاری سازی هستند، زیرا آمازون به دنبال رقابت در بازار رو به رشد پهنای باند ماهواره ای است که در حال حاضر توسط Starlink اسپیس ایکس در گوشه و کنار است. طبق تحقیقات بازار متفقین، این بازار می تواند تا سال 2030 تا 18.6 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

آمازون قصد دارد حداقل 10 میلیارد دلار در پروژه کویپر سرمایه گذاری کند. این غول تجارت الکترونیک آوریل گذشته اعلام کرد که توافقنامه ای را با United Launch Alliance برای 9 راه اندازی تضمین کرده است. دیوید لیمپ، معاون دستگاه‌ها و خدمات آمازون، در خلال جلسات TC در سال گذشته گفت: این شرکت به دنبال چندین ارائه‌دهنده پرتاب برای این پروژه خواهد بود.

او گفت: «زمانی که باید بیش از 3200 چیز را در فضا قرار دهید، به ظرفیت پرتاب زیادی نیاز خواهید داشت. “امید ما این است که فقط یک ارائه دهنده نباشد، چندین ارائه دهنده وجود داشته باشد.”