چگونه انجام دادن همه کارهای اشتباه ، Automattic را به یک قدرت رسانه ای چند میلیارد دلاری تبدیل کرد – TechCrunch

هیچ چیز نبوده است اتوماتیک در مورد موفقیت Automattic.

امروزه ، برای کسانی که توجه نکرده اند ، این شرکت کمی شبیه یک داستان موفقیت یک شبه است. وردپرس ، نرم افزار منبع باز پشت شرکت ، اکنون تخمین زده می شود که تقریباً 42 درصد از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را تغذیه می کند. افزونه تجارت الکترونیکی Automattic ، WooCommerce ، که در سال 2015 خریداری کرده است ، اعتقاد بر این است که بیش از یک چهارم تمام ویترین های فروشگاه آنلاین را اجرا می کند.

بر اساس گزارش Crunchbase ، این شرکت دارای 1700 کارمند در نیروی کار توزیع شده ، ناهمزمان و جهانی است و نزدیک به 1 میلیارد دلار جمع آوری کرده است ، که اخیراً با 7.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده است.

موسس و مدیر عامل Automattic مت مولن وگ در TechCrunch Disrupt 2014. اعتبار تصویر: TechCrunch

اما رسیدن به این نقطه 16 سال طول کشیده است – یا 18 ، اگر از زمان تأسیس وردپرس حساب کنید. و در طول این سالها ، اگر از سرمایه گذاران خطرپذیر بپرسید ، این شرکت تقریباً همه کارها را اشتباه انجام داده است.

Automattic در زمانی متمرکز بود که این صنعت توسط اینترنت در حال تخریب بود. این کار از انواع باغ های دیواری که فیس بوک ، اپل و گوگل را به نیروگاه های انحصاری تبدیل کرده بود ، جلوگیری کرد و کسب و کار خود را بر اساس زیرساخت های باز و داوطلبانه منبع باز ایجاد کرد که به بسیاری از سرمایه گذاران توقف جدی داد.

نیروی کار آن همیشه کاملاً دور بوده و توزیع شده است – 16 سال قبل از اینکه همه گیری سال گذشته این مدل را در سراسر دنیای شرکت ها گسترش دهد. بنیانگذار Automattic ، مت مولن وگ ، هنگام شروع ساخت و ساز ، به سختی در سن مشروب قانونی آمریکا (21) بود ، در زمانی که سرمایه گذاران خطرپذیر خواهان “نظارت بزرگسالان” در شرکت های خود بودند.

اما در گذشته ، انجام همه کارهای اشتباه دقیقاً استراتژی درستی بود – حقیقتی که در حال حاضر آشکار شده است.

مولن وگ می گوید: “با رشد نمایی ، همه چیز تا پایان کوچک به نظر می رسد.” از نظر او ، Automattic هنوز به پایان نزدیک نشده است ، اما منحنی شروع به نمایان شدن می کند.

همه چیز با یک پست وبلاگ شروع شد.

ساکسیفونیست جاز که انقلابی در وبلاگ ایجاد کرد

تغییرات گسترده اغلب به عنوان ایده های زودگذر و نامشخص آغاز می شوند. این فناوری ناپایدار و آزمایشی است. مخاطب مبهم است ؛ و برنامه های تجاری مبهم یا کاملاً ناشناخته است.

در سال 2003 ، این زمینه برای وبلاگ به اصطلاح بود ، که به زودی برای وبلاگ حذف نخواهد شد. بلاگر به تازگی خود را به Google فروخته است – با قیمتی ناشناخته و احتمالاً کم. یک سال قبل ، وبلاگ نویسان سیاسی در Instapundit و Talking Points Memo سیاست آمریکا را متزلزل کردند وقتی که توانستند توجه خود را به داستانی درباره ترنت لات افزایش دهند و استعفای وی را از رهبر اقلیت در سنای آمریکا مجبور کردند. با این وجود ، رسانه های سنتی پادشاه بی چون و چرا ارتباطات باقی ماندند و دوران وبلاگ های حرفه ای (از جمله وبلاگ هایی که شما می خوانید) هنوز یک رویای دور بود.

یکی از پذیرندگان اولیه مت مولن وگ ، 19 ساله علاقه مند به موسیقی جاز در تگزاس بود. او در یک پست وبلاگی که هنوز آنلاین است ، نوشت:

نرم افزار ورود به سیستم من ماه ها به روز نشده است ، و توسعه دهنده اصلی آن ناپدید شده است ، و من فقط می توانم امیدوار باشم که او خوب است.

چه باید کرد؟

خود مولن وگ لزوماً شبیه کسی نبود که راه حلی ارائه دهد. علایق او التقاطی و وسیع بود-در حالی که او خود را ساکسوفونیست جاز آینده تصور می کرد ، در دانشگاه هوستون نیز علوم سیاسی می خواند و زمان زیادی را صرف کار بر روی عکاسی خود می کرد (تا به امروز ، توییتر مولن وگ دسته است photomatt) سرگرمی های فناوری او ، از جمله نرم افزارهای منبع باز ، از شغل پدرش به عنوان برنامه نویس حرفه ای الهام گرفته شده بود ، اما مولن وگ هنوز در مورد پیروی از حرفه پدرش مطمئن نبود.

با این وجود ، پست او مورد توجه چند توسعه دهنده دیگر قرار گرفت و گروه برای ایجاد پروژه منبع باز وردپرس ، متمرکز بر انتشار وبلاگ ، راه اندازی شد. اولین نسخه وردپرس در مه 2003 منتشر شد و به نسخه رسمی b2 تبدیل شد ، پروژه ای قدیمی که رها شده بود.

مولن وگ نقطه مرکزی یک جامعه رو به رشد شد. در اکتبر 2004 پروفایل هوستون پرس از وی اشاره کرد که وردپرس بیش از 29000 وبلاگ را اجرا می کند. وبلاگ خود مولن وگ سومین وبلاگ محبوب در جهان بود و تمام توجهی که به وی شد منجر به پیشنهاد ترک دانشگاه و مدیر ارشد محصول در CNET ، یک شرکت رسانه ای سان فرانسیسکو شد. با این حال ، از وردپرس هنوز به عنوان “سرگرمی” یاد می شد.

جنبه خوب هرزنامه ها

به نظر می رسد CNET یک کارفرمای عالی است. پیشنهاد شغلی این شرکت به مولن وگ اجازه می دهد 20 درصد از زمان خود را صرف کار بر روی وردپرس کند و همچنین به او اجازه می دهد مالکیت کد منبع را که در شرکت نوشته است حفظ کند. این نقش همچنین به او دیدی داخلی از سیستم های داخلی یک سازمان رسانه ای بزرگ داد.