کامپوزیت دندان چیست و چه کاربردی دارد؟

کامپوزیت دندان های جلو فرد را می توان تنها در یک جلسه انجام داد و شما را از شر فاصله میان دندان ها رها کرد. این روش نسبت به لمینت ارزانتر بوده و برخلاف لمینت، در یک جلسه قابلاجرا است. همچنین برخلاف ونیر پورسلین که قابل بازگشت نیست و در صورتی که پس از مدتی دچار مشکل شود و یا دیگر آن را نخواهید، باید به جای آن لمینت دیگری استفاده کنید و یا دندان را روکش نمایید، در مورد ونیر کامپوزیت چنین کامپوزیت دندان قسطی قم محدودیتی وجود ندارد. در صورتی که کجی یا زردی دندانها شدید باشد یا ساییدگی و کوتاه شدگی آنها قابل توجه باشد نمیتوان با کامپوزیت آن را ترمیم کرد.

یکی دیگر از مهمترین مزیتهای آن که پیشتر به آن اشاره شد، هزینه بسیار کمتر است که به خصوص در صورتی که تعداد زیادی از دندانها را میخواهید اصلاح و یا ترمیم نمایید، اهمیت بیشتری پیدا میکند. کامپوزیت های جیانیال، گرادیا، توکویاما و کوراری، از جمله برترین برند های ژاپنی کامپوزیت دندان می باشند که هر کدام با داشتن مزیت های فروان، در موارد متعددی کاربرد دارند. متخصص دندانپزشکی زیبایی با توجه به نوع مشکل بیمار بهترین درمان را به او توصیه می کند. آیا دندان نیش را باید کامپوزیت کنیم؟

دندانپزشک در این درمان، محلول کامپوزیت هم رنگ دندان را مستقیماً بر روی دندان مالیده و سپس با استفاده از تاباندن نور مخصوصی مواد سخت میشود. بهتر است فرد بعد از استفاده از این روش در درمان دندان خود، به منظور معاینه دوره ای در زمان های توصیه شده (معمولا هر 6 ماه یک بار) به دندانپزشک زیبایی خود مراجعه نماید؛ چون امکان دارد کامپوزیت ها به ترمیم نیاز داشته باشند که با مراجعه به موقع می توانید نسبت به ترمیم و درمان اقدام کنید. گاهی استفاده از رنگ های به شدت سفید می تواند ظاهر طبیعی دندان ها را از بین ببرد چراکه دندان های طبیعی نیز پس از گذشت مدتی از سفیدسازی، رنگ خود را از دست می دهند.

از جمله صدماتی که ممکن است باعث از بین رفتن ظاهر زیبای دندان جلو می شود، تصادفات، عدم رعایت بهداشت دندان ها، مصرف بیش از حد تخمه، یخ و جویدن و یا شکستن مواد سفت و سخت می باشد. از جمله مهمترین این آسیب ها میتوان به شکستگی کامپوزیت دندان اشاره کرد که در اثر بی احتیاطی در هنگام گاز زدن غذاها ممکن است اتفاق بیفتد. از آنجایی که تمامی کار توسط دندانپزشک انجام میشود، پیدا کردن دندانپزشک مجرب بر نتایج درمان تأثیر بسزایی دارد. از لیزر یا نور ماوراءبنفش به منظور سفت کردن این ماده استفاده میشود و پس از سفت شدن، دندانپزشک آن را برش و شکل میدهد و در نهایت جلا داده میشود تا مطابق با درخشندگی بقیهی سطح دندان گردد.

اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان واحدی چند لطفا از صفحه ما بخواهید.