کوکومو میلیون ها نفر جمع آوری می کند تا به مردم راه مشترکی برای داشتن یک خانه تعطیلات لوکس بدهد-TechCrunch

چه کسی خانه تعطیلات نمی خواهد؟

درست. این چیزی بود که من فکر می کردم.

کوکومو یک استارتاپ مستقر در مکزیکو سیتی است که می خواهد به تحقق این رویا کمک کند. و فقط برای سرمایه گذاری 6 میلیون دلاری و 50 میلیون دلار بدهی برای پیشبرد این هدف بسته شده است.

هدف این شرکت اجازه دادن به مالکیت مشترک فرامرزی املاک تفریحی لوکس است که فراتر از استفاده تاریخی از سهام زمان می باشد. به بیان ساده ، بنیانگذاران Kocomo – که ترکیبی از کلمبیایی ، بریتانیایی ، مکزیکی ، آمریکایی ، پانامایی هستند – می خواهند مالکیت خانه های مرخصی متعارف را با بازاری که به مردم راهی برای خرید ، تملک و فروش منافع کسری در خانه های لوکس می دهد ، تقویت کنند. به یا حتی ساده تر ، ماموریت کوکومو این است که رویای مالکیت خانه در تعطیلات را “برای بیشتر مردم در سراسر جهان به واقعیتی دست یافتنی تبدیل کند.”

این شرکت که امسال تأسیس شد ، از ماه مه در حالت مخفی کاری فعالیت می کرد و اخیراً نسخه بتا وب سایت خود را راه اندازی کرد تا با گروه منتخب مشتریان از لیست انتظار خود ارتباط برقرار کند.

مارتین شریمپف ، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت می گوید: “ما در ابتدا بر آمریکایی ها و کانادایی ها تمایل داریم که یک خانه تعطیلات در مکزیک ، کارائیب و کاستاریکا بخرند و سپس در اروپا نیز همین کار را خواهیم کرد.” کوکوموبه

AllVP و Vine Ventures بخشی از حقوق صاحبان سهام را تامین کردند که شامل مشارکت Picus Capital ، Fontes-QED ، FJ Labs و Clocktower Technology Ventures و JAWS – دفتر خانواده رئیس SWG بری استرنلیخت. Architect Capital سرمایه گذاری بدهی را ارائه کرد.

جالب اینکه ، بنیانگذاران چهار اسب شاخدار آمریکای لاتین همچنین پول را در دور حقوق صاحبان سهام قرار دادند ، از جمله میت پنکس و فلوریان هاگنبوک از Loft ، Oskar Hjertonsson از Cornershop ، Carlos Garcia از Kavak و Sergio Furio از Creditas.

بدون تردید همه گیری کووید -19 بسیاری از مردم را وادار به ارزیابی مجدد دیدگاه های خود در مورد زندگی و کار کرد.

در مورد شریمف ، گذراندن وقت بیشتر با دوستان و خانواده در اولویت اول قرار گرفت و او برنامه های خود را برای یافتن خانه ای برای تعطیلات تسریع کرد. اما او در جستجوی گزینه ها ناامید شد.

وی گفت: “خرید یک خانه تعطیلات کامل که فقط چند هفته در سال از آن استفاده می کردم و باید خودم آن را مدیریت کنم ، بیهوده ، استرس زا و قدیمی به نظر می رسید.” علاوه بر این ، یافتن یک خانه زیبا در ساحل مکزیک که در بودجه من نبود ، غیرممکن بود. ”

تجربه اجاره Airbnb سال به سال ، با آنچه شریمپف آن را دارای “کیفیت ناسازگار و فقدان مدیریت حرفه ای” توصیف کرد ، برای او نیز منطقی نبود.

بنابراین ، همانطور که او درباره ناامیدی خود با هم بنیانگذارانش صحبت می کرد ، ایده کوکومو متولد شد.

اعتبار تصویر: از چپ به راست: بنیانگذاران Kocomo Tom Baldwin ، Martin Schrimpff ، Graciela Arango (برایان رکارت تصویر نشده است) / Kocomo

مدل استارتاپ مشابه مدل اولیه دیگری است که در ایالات متحده در اینجا نام گذاری شده است پاکاسوبه

از نظر شریمف بزرگترین تفاوت بین دو مدل این است که پاکاسو بیشتر بر بازار خانه دوم در مکانهایی تمرکز دارد که از محل سکونت مالکان یک تا دو ساعت با ماشین فاصله دارند.

وی گفت: “کوکومو بیشتر روی خانه های تعطیلات مرزی تمرکز کرده است که بیشتر شبیه یک پرواز دو تا سه ساعته از محل اقامت مالکان هستند.” به گفته شریمف ، “پیچیدگی ها و مشکلات” که توسط کوکومو برطرف می شود با توجه به اینکه شامل معاملات فرامرزی می شود ، بزرگتر است.

شریمپف اضافه کرد: تمایز بزرگ دیگر از پاکاسو این است که کوکومو به مالکان این امکان را می دهد که “هفته خود را اجاره کنند”.

او گفت که همانطور که Netjets از مالکیت مشترک برای ایجاد فرصتی برای مردم برای استفاده از مزایای سفرهای هوایی خصوصی استفاده می کند ، قصد دارد مدل مالکیت مشترک را در خانه های تعطیل اعمال کند.

تام بالدوین ، مدیر مالی و یکی از بنیانگذاران این شرکت توضیح داد: “بستر ما چندین نفر را قادر می سازد تا از یک خانه تعطیلات مجلل برخوردار بوده و از آن لذت ببرند و تمام هزینه ها را بین آنها بدون سر و صدا و دردسر تقسیم کنند.” “ما این را راه هوشمندانه تری برای داشتن خانه در خارج می نامیم. خرید کل یک خانه برای چند هفته در سال بیشتر از آنچه ارزش آن را دارد ، دردسرساز است در حالی که هزینه کردن برای اجاره یک اتلاف و هزینه است ، نه یک دارایی. “

Kocomo ، بنیانگذار و CPO Graciela Arango ، گفت که کلیه فرایندهای قانونی و اداری ناشی از خرید و مالکیت خانه را مدیریت می کند. به عنوان مثال ، خانه را از طریق LLC خریداری می کند ، صاحبان مالک واجد شرایط را پیدا می کند و دامپزشک می کند ، زمان را به طور مساوی بین مالکان اختصاص می دهد و کلیه خدمات لازم برای مدیریت و نگهداری خانه را در طول زمان انجام می دهد. حتی با مدیریت خدمات شهری ، محوطه سازی و نگهداری پیشگیرانه سروکار دارد.

اعتبار تصویر: Kocomo

این شرکت قصد دارد از سرمایه خالص خود تا حدی برای افزایش تعداد کارکنان 9 نفره خود استفاده کند ، با تمرکز ویژه بر فروش ، بازاریابی و مهندسی. همچنین به طور طبیعی ، قصد دارد روی فناوری سرمایه گذاری کند که پلت فرم آن را تقویت می کند. سرمایه بدهی به منظور خرید حدود 20 ملک تعطیلات لوکس در مقاصد “مورد درخواست” مکزیک که نزدیک فرودگاههای دارای پروازهای بین المللی هستند – مانند لوس کابوس ، پونتا میتا و تولوم.

در مرحله بعد ، این شرکت قصد دارد به سایر مقاصد تعطیلات در فاصله پرواز مستقیم از ایالات متحده مانند کاستاریکا و کارائیب گسترش یابد. در خط پایین ، این شرکت “پتانسیل عظیمی” در مکانهای اسکی ، مقاصد ساحلی مدیترانه ای و مراکز فرهنگی مانند پاریس ، لندن ، مادرید و برلین می بیند.

Kocomo همچنین یک شریک موسسه مالی را شناسایی کرده است تا بتواند برای خرید منافع مالکیت در املاک در بستر ما به مشتریان کمک مالی کند و به گفته بالدوین در حال مذاکره در مراحل بعدی برای رسمی شدن مشارکت است.

شریمپف می گوید: “در حالی که بسیاری از استارتاپ هایی که از حالت مخفی کاری خارج می شوند بر روی فروش سریع از 0 به تعداد زیاد متمرکز هستند ، تمرکز اصلی ما در ابتدا این است که از 0 تا 10 مالک واجد شرایط Kocomo برویم.” “با وجود اینکه ما یک شرکت B2C هستیم ، زیرا اندازه بلیط ما بیش از 200،000 دلار است ، چرخه فروش ما مسیر مشابهی با راه اندازی B2B دارد.”

جالب است ، اما تعجب آور نیست ، Kocomo می بیند که بیشتر علاقه اولیه اش از طرف افراد جامعه فناوری است. پاکاسو نیز روند مشابهی را شاهد بود.

شریمف می گوید: “این نمایه با مدل ما مطابقت دارد زیرا اغلب در تقویم خود یا قابلیت کار از راه دور انعطاف پذیری دارند و برای آزمایش مدل های جدید آماده هستند ، به خصوص اگر احساس می کنند این راه بهتری برای مالک شدن است.”

آنتونیا روخاس از AllVP این را گفت Kocomo از فناوری برای ارائه “مدلی تکامل یافته از مالکیت املاک و مستغلات استفاده می کند که تغییرات عمیقی در نحوه سازماندهی و اولویت بندی مصرف کنندگان در کار ، خانواده و اوقات فراغت در جهان پس از COVID ایجاد می کند.”

شرکت همچنین تحت تأثیر کالیبر تیم قرار گرفت. شریمپف PayU را تأسیس و بعداً فروخت ، یک تجارت پرداخت جهانی که اکنون تحت مالکیت و کنترل Naspers است. بالدوین یک بانکدار سابق گلدمن ساکس است که 8 سال گذشته را به عنوان سرمایه گذار و سرمایه گذار خصوصی در مکزیک و برزیل گذراند. آرانگو از مدرسه تجارت هاروارد فارغ التحصیل شد و قبلاً در IDEO در سیلیکون ولی کار می کرد. برایان ریکارت ، بنیانگذار و رئیس غیر اجرایی ، قبلاً شرکت طبقه بندی املاک Vivareal را تأسیس کرده است.