استرایپ، شریک قدیمی Lyft، قرارداد بزرگی با اوبر امضا می کند

رشد 50 میلیارد دلاری فین‌تک Stripe در سال جاری کاهش یافته است، اما یکی از استراتژی‌های کلیدی آن برای معکوس کردن این مسیر امروز با فشار مناسبی روبرو شد: Stripe اعلام کرد که یک “مشارکت پرداخت استراتژیک” با Uber امضا کرده است. این دو در ابتدا روی سرویس‌های منتخب در هشت بازار بزرگ اوبر، از جمله ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، مکزیک، استرالیا و ژاپن با هم کار خواهند کرد.

برخی زمینه‌ها در مورد این معامله: رقیب بزرگ Uber در ایالات متحده، Lyft، مشتری قدیمی استرایپ برای پرداخت‌ها بوده است، و چه درست باشد یا نه، این یکی از دلایلی بود که برخی تصور می‌کردند Uber و Stripe با هم کار نمی‌کنند. با این حال، اوبر یک جانور بسیار بزرگتر است، با نزدیک به 100 میلیارد دلار معامله سالانه (استرایپ سال گذشته 817 میلیارد دلار پردازش کرد). و Uber نه تنها یک نیرو در سطح جهانی بلکه به طور خاص در ایالات متحده است، جایی که یک تخمین از YipIt (از طریق WSJ) سهم بازار سهم اوبر را در حال حاضر 74 درصد می‌داند.

ویل گیبریک، رئیس استرایپ به TechCrunch تایید کرد که Lyft یکی از مشتریان Stripe باقی خواهد ماند.

شرایط مالی این معامله فاش نشده است، اما مانند سایر مشاغل پرداخت استرایپ، بخش بزرگی از کمیسیون هایی است که Stripe از هر تراکنشی که در پلتفرم اوبر انجام می دهد، دریافت می کند.

شراکت Uber که انتظار می‌رود بعداً امروز در کنفرانس کاربران Stripe به طور رسمی اعلام شود، پس از قراردادهای سازمانی اخیر Stripe با آمازون، مایکروسافت و BMW امضا شده است.

Stripe به‌عنوان یک API ساده برای ادغام پرداخت‌های کارتی در سایت‌ها و برنامه‌ها شروع شد («نوار» نام آن اشاره به نوار مغناطیسی پشت آن کارت‌ها است)، اما در طول سال‌ها به دنبال حاشیه‌های بیشتر و تنوع بیشتر بود. ، ده ها محصول و ویژگی دیگر را اضافه کرده است، از جمله خدماتی برای کمک به محاسبه و محاسبه مالیات فروش، کمک به تریاژ تلاش های تقلب، ترکیب مشاغل و موارد دیگر.

اما این مشارکت – حداقل در حال حاضر – یک پذیرش جهانی از همه آنچه استرایپ ارائه می دهد نیست. اوبر از Stripe برای نفوذ به یک مرز پرداخت خاص و جدید استفاده خواهد کرد. به طور خاص، Stripe Financial Connections و Link را ادغام می‌کند تا به کاربران اجازه دهد جزئیات بانکی را برای پرداخت خدماتی مانند Uber Rides و Eats مستقیماً از حساب‌های بانکی وارد کنند و به کاربران امکان پرداخت جایگزینی برای کارت‌های اعتباری یا بدهی را بدهد.

«ایجاد تجربه پرداخت که ترکیبی از نوآوری در پرداخت، کاهش اصطکاک و صرفه جویی در هزینه باشد، هسته اصلی کاری است که ما انجام می دهیم. کارل هبرت، معاون پرداخت، ریسک و هویت در گفت: استفاده از لینک برای دادن گزینه ای به مشتریان برای پرداخت آسان با حساب های بانکی خود، ما را در موقعیتی قرار می دهد که همه آن جعبه ها را علامت بزنیم و در عین حال دسترسی به یک روش پرداخت رو به افزایش را فراهم کنیم. اوبر در بیانیه ای استرایپ تعهد ما به قابلیت اطمینان، مشتری مداری و نوآوری مداوم را به اشتراک می گذارد – به همین دلیل است که آنها یک شریک کلیدی هستند.

در همین حال، محصول پرچمدار Stripe که پرداخت های کارتی را تقویت می کند، در حال حاضر تنها در دو مورد از این بازارها عرضه می شود: استرالیا (از طریق eftpos) و ژاپن (از طریق JCB).

به عبارت دیگر، اگرچه Stripe محصولات جالبی تولید کرده است – از جمله خدمات بازار مانند خدمات پرداخت فوری که در اوایل با Lyft برای پرداخت سریع‌تر به رانندگان توسعه داده شد – اینها در حال حاضر بخشی از این ترکیب نخواهند بود.

با این حال، این یک گام مهم برای Stripe است. این شرکت سال‌ها بود که روی قرارداد اوبر کار می‌کرد، که در سه دوره گذشته آزمایش‌هایی انجام شد. این باعث می شود که این دو با هم بیشتر کار کنند.

گیبریک گفت که بخشی از عدم همکاری بیشتر با یکدیگر قبلاً یک مسئله مقیاس‌پذیری بود: Stripe اکنون مشتریان بزرگ‌تری دارد، اما شروع آن واقعاً با دیگر استارت‌آپ‌های با رشد سریع (اما کوچک‌تر) بود. گیبریک توضیح داد: «زمانی که اوبر تأسیس شد، استرایپ وجود نداشت. زمانی که چندین سال پیش شروع به صحبت کردیم، آنها به خاطر سهولت استفاده و قابلیت اطمینان هیجان‌زده بودند، اما ما راه‌هایی برای متقاعد کردن آنها داشتیم که به اندازه کافی قدرتمند و کارآمد در بازار هستیم. حالا آنها ما را اینگونه می بینند.»

برای اوبر، این معامله از این جهت قابل توجه است که بر برخی تغییرات در شرکت تاکید می کند.

در اوایل سال جاری، اوبر قرارداد هفت ساله خدمات ابری را با اوراکل و گوگل برای میزبانی زیرساخت فناوری اطلاعات خود اعلام کرد و اندکی پس از آن راه اندازی کرد a برنامه بازطراحی شده و ساده شده که بر تجربیات شخصی تر برای کاربران تمرکز دارد.

در مجموع، این دو نشان می‌دهند که چگونه Uber – تحت محدودیت‌های هزینه و اقتصادی مشابه بقیه بازار – به دنبال راه‌های بهتری برای هدف‌گیری منابع مهندسی روی محصول و دوری از برخی از عملکردهایی است که ممکن است به اشخاص ثالث واگذار شود. مدیریت کنید.

اوبر به دلیل ساخت و مدیریت بسیاری از زیرساخت‌های پرداخت خود شناخته شده است، و در حالی که به همین منوال ادامه خواهد داد، از یک استراتژی چند فروشنده نیز برای مدیریت برخی از کارها در اولین و آخرین مایل این فرآیند استفاده می‌کند. این فرصتی است برای استرایپ و دیگران مانند آن.

باید دید این فرصت تا کجا ادامه دارد. شایان ذکر است، تلاش‌های اوبر در حوزه «برنامه‌های فوق‌العاده» اخیراً در مورد گسترش گزینه‌های حمل و نقل بوده است. حتی Uber Eats یک برنامه جداگانه است. این برخلاف برخی از همتایان منطقه‌ای آن مانند Grab و GoJek است که نه تنها حمل و نقل، بلکه تحویل، خرید آنلاین، سرگرمی، خدمات مالی و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.

آیا اوبر هرگز می خواهد کارهای بیشتری انجام دهد؟ آیا می تواند؟ اگر پاسخ امیدوارکننده اوبر به هر یک از این موارد “بله” است، می توانید ببینید که چرا ممکن است بخواهد متخصصان پرداخت بیشتری را به عنوان شریک برای ایجاد و توسعه آن بیاورد.