اسپیس ایکس آزمایش پرواز مداری استارشیپ امروز را به تمرین لباس خیس تبدیل می کند

اسپیس ایکس به تازگی اعلام کرده است که آزمایش پرواز مداری امروز سیستم پرتاب استارشیپ به دلیل وجود دریچه فشار یخ زده، اکنون یک تمرین لباس مرطوب خواهد بود.

این بدان معناست که شمارش معکوس در T-10 ثانیه به پایان می رسد. این خبر در دقیقه T-8 و شمارش معکوس منتشر شد. حداقل 48 ساعت طول می کشد تا این شرکت بتواند خودرو را بازیافت کند، به این معنی که تلاش دیگری برای پرتاب آن تا صبح چهارشنبه انجام نخواهد شد.

تا کنون، به نظر می‌رسید که اسپیس‌ایکس آماده‌های پرتاب اسمی بوده است، با بارگیری پیشرانه از اوایل صبح امروز در تأسیسات گسترده این شرکت در نزدیکی بوکا چیکا، تگزاس. این شرکت در حال آماده شدن برای اولین تلاش پرتاب مداری موشک استارشیپ است که شامل یک تقویت کننده فوق سنگین و یک مرحله فوقانی است که استارشیپ نیز نامیده می شود.

استارشیپ قدرتمندترین موشکی است که تاکنون ساخته شده است و حتی از سیستم پرتاب فضایی ناسا که سال گذشته برای اولین بار پرواز کرد، پیشی گرفت. پس از عملیاتی شدن، قادر به حمل 100 تا 150 تن جرم به مدار، ماه یا حتی مریخ خواهد بود. در واقع، استارشیپ سنگ بنای برنامه های ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس برای تبدیل انسان به گونه ای چند سیاره ای است.

اما حتی قبل از اینکه اسپیس ایکس به سمت مریخ برود، تعداد قابل توجهی از قراردادهای پرتاب را برای این سیستم جمع آوری کرده است. اینها شامل یک قرارداد 2.9 میلیارد دلاری با ناسا است که در آن استارشیپ برای فرود انسان روی ماه مجدداً ساخته می شود. چندین ماموریت خصوصی انسانی برای پرواز فضایی نیز در Starship رزرو شده است. ابتکاراتی مانند dearMOON، به ریاست میلیاردر ژاپنی یوساکو مائزاوا، از Starship برای اعزام 9 خدمه به یک ماموریت ماه استفاده خواهد کرد. برنامه پولاریس میلیاردر جرد ایزاکمن نیز در Starship رزرو شده است.

در حال توسعه…