اینستاگرام و فیسبوک به زودی تجربه پرداخت خود را در فروشگاه ها تحمیل خواهند کرد

متا امروز اعلام کرد که ورود به فروشگاه های جدید بدون پرداخت در فیس بوک و اینستاگرام را به تدریج حذف می کند. از تاریخ 5 ژوئن، ورود به فروشگاه‌های جدید از طریق Commerce Manager و Shopify تنها با فعال بودن پرداخت در فیس‌بوک و اینستاگرام خواهد بود. تا 10 آگوست، ورود به فروشگاه های جدید از طریق همه شرکای دیگر تنها با فعال بودن پرداخت در فیس بوک و اینستاگرام خواهد بود.

از 24 آوریل سال آینده، فروشگاه های بدون پرداخت در فیس بوک و اینستاگرام فعال دیگر قابل دسترسی نخواهند بود. این بدان معناست که مغازه‌هایی که مردم را برای تکمیل خرید به یک سایت تجارت الکترونیک هدایت می‌کنند، به جای اینکه به افراد اجازه دهند مستقیماً از طریق فیس بوک یا اینستاگرام خرید کنند، دیگر در دسترس نخواهند بود.

متا خاطرنشان می‌کند که کسب‌وکارهایی که فروشگاه‌های دارای تسویه‌حساب را ندارند، دیگر نمی‌توانند از ویژگی‌های مرتبط با فروشگاه‌ها، از جمله برچسب‌گذاری محصولات ارگانیک در پست‌ها و ایجاد مخاطبان سفارشی/مانند جدید که از افرادی که از یک فروشگاه بازدید کرده‌اند، استفاده کنند.

این شرکت در یک پست وبلاگی نوشت: «از 10 آگوست 2023، برخی از کسب‌وکارها بدون فروشگاه‌های فعال در فیس‌بوک و اینستاگرام، دیگر نمی‌توانند محصولات خود را از طریق Content Publishing API برچسب‌گذاری کنند. این امر بر رابط های API و بومی تأثیر می گذارد و برچسب های محصولات پست های قبلی را حذف می کند. از تاریخ 10 آگوست 2023 در برخی از بازارها منسوخ خواهد شد. پس از این تاریخ، برخی از کاربران هنگام تلاش برای برچسب‌گذاری یک محصول نامناسب، خطایی دریافت می‌کنند و برچسب‌های محصول تأثیرگذار در پست‌های قبلی از نقطه پایانی API بازگردانده نمی‌شوند.

متا به کاربران اطلاع می دهد که برای حفظ فروشگاه خود در فیس بوک و اینستاگرام، باید پرداخت را قبل از آوریل سال آینده فعال کنند. اگر تا آن زمان تسویه‌حساب فعال نشده باشد، فروشگاه آنها غیرفعال می‌شود و تا زمانی که تسویه‌حساب را فعال کنند، فعال می‌شود.

به طور جداگانه، متا اعلام کرد که در 5 ژوئن 2023، اگر صفحه فیس بوک شما هنوز به تجربه جدید Pages به روز نشده است، به طور خودکار به روز می شود. این شرکت می‌گوید این به‌روزرسانی از برخی ویژگی‌های قدیمی مانند توانایی مدیریت و ارسال کاتالوگ یا صفحه جزئیات محصول از صفحه فیس‌بوک پشتیبانی نمی‌کند، اما خاطرنشان می‌کند که کسب‌وکارها همچنان می‌توانند لینک‌هایی را به وب‌سایت خود ارسال کنند.

فیسبوک و اینستاگرام برای اولین بار در سال 2020 فروشگاه ها را به عنوان راهی برای کاربران برای خرید محصولات از صفحه یک کسب و کار راه اندازی کردند. این شرکت تغییر جدید را به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای ایجاد یک «تجربه خرید یکپارچه» برای مردم طراحی می‌کند که به رشد کسب‌وکارها نیز کمک می‌کند.

این تغییر نشان می‌دهد که متا تجربه پرداخت خود را دوچندان کرده و بر تنها ارائه‌دهنده پرداخت برای فروشگاه‌ها در اینستاگرام و فیس‌بوک تمرکز می‌کند.