این هفته به صورت مخفف فناوری: FRB و GPT

به هفته‌نامه استارت‌آپ‌ها خوش آمدید، برداشتی متفاوت از اخبار و روندهای استارت‌آپ این هفته توسط گزارشگر ارشد و مجری مشترک سهام عدالت ناتاشا ماسکریناس. برای دریافت این در صندوق پستی خود، مشترک شوید اینجا.

این یک هفته بزرگ برای کلمات اختصاری فناوری بود. من روز دوشنبه با اخباری مبنی بر تعطیل شدن بانک First Republic توسط رگولاتورها بیدار شدم – و JP Morgan 330 میلیارد دلار دارایی خواهد خرید. این خبر سپس به سوال دیگری برای استارت آپ ها تبدیل شد: از دست دادن یک شریک بانکی دیگر، در عرض چند هفته، در این محیط چه احساسی دارد؟

همانطور که یاد گرفتم، همراه با همکارانم مری آن آزودو و کریستین هال، کارآفرینان احساس خستگی می کنند. درست است: زمانی که First Republic Bank در آخرین لحظات خود بود، سیلیکون ولی با شوک تشنج نکرد و یا کف در رسانه های اجتماعی ایجاد نکرد. در عوض، یک ضعف عمومی وجود داشت – و آگاهی از شکاف پیش رو.

ادامه مقاله ما را در TC+ بخوانید: «در حالی که یکی دیگر از شرکای بانک استارت‌آپ سقوط می‌کند، فناوری شکاف را احساس می‌کند.»

در مورد نام اختصاری دیگر، این روزها برای یافتن زاویه GPT نیازی به جستجوی دور ندارید. الکس ویلهلم و من با الهام از اعتراف Chegg مبنی بر اینکه هوش مصنوعی مولد واقعاً به رشد کاربران جدید لطمه زده است، قطعه ای در مورد تأثیر ChatGPT بر edtech نوشتیم. همانطور که مصاحبه‌های ما به ما می‌گویند، OpenAI به وضوح در حال تغییر همه چیز برای کارآفرینان edtech است، و در کل، از آنها می‌خواهد که سوالات بسیار سخت‌تری بپرسند.

مقاله ما را در +TC بخوانید: “OpenAI’s ChatGPT در حال تکان دادن بازارهای edtech است.”

با آن، بیایید وارد زمین کامل و مزیت خارجی شویم. من را دنبال کنید توییتر، Bluesky یا Instagram برای ادامه گفتگو. اگر دوست دارید بیشتر از من حمایت کنید، در Substack رایگان من مشترک شوید.

زمین کامل

Haje Jan Kamps تکرار نشدنی در مجموعه Pitch Deck Teardown خود 47 دک اجرا کرده است. حالا او می پرسد: چگونه می توانیم آن را بهتر انجام دهیم؟ کمپس با کمک Trulytell (با کمک طراح آنها، جیک مولر)، به دنبال بهبود عرشه استارت‌آپ بود تا اینکه تبدیل به یک پلتفرم کامل شد. نتایج مطمئناً جالب هستند.

این چیزی است که باید بدانید: سخت است. اگر کمک می کند، این گزیده از تخریب را بردارید:

متاسفم، اما شما باید اعداد خود را بررسی کنید. مطلقاً هیچ راهی وجود ندارد که کل بازار آدرس پذیر Supliful در حدود 10٪ از کل هزینه مراقبت های بهداشتی سیاره باشد. این اسلاید آنقدر دیوانه کننده و به طرز مسخره ای اشتباه به نظر می رسد که باعث شد تعجب کنم که این محاسبه از کجا آمده است.

برای پنجره کمال بیایید، برای بررسی واقعیت بمانید.

اعتبار تصویر: Suppliful/TechCrunch/Trulytell

مزیت بیرونی که سرمایه گذار شما ممکن است به آن علاقه مند باشد

در Equity این هفته، من با Sam Chaudhary، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران ClassDojo، و کریس فارمر، مدیر عامل SignalFire، یک شرکت سرمایه‌گذاری که اخیراً اعلام کرده بود یک صندوق 900 میلیون دلاری برای حمایت از استارت‌آپ‌های فناوری اعلام کرده بود، صحبت کردم. ساختار این مصاحبه کمی متفاوت است زیرا در واقع به عنوان یک جلسه زنده TechCrunch ضبط شده است، برنامه هفتگی ما که بر کمک به مردم برای شروع کسب و کارهای سرمایه‌گذاری بهتر تمرکز دارد.

در اینجا چیزی است که باید بدانید: بهترین بخش مصاحبه در مورد مزیت های خارجی در بخشی مانند edtech و چگونگی تعادل با آگاهی داخلی در مورد پیچیدگی های فضا بود. اگر می‌خواهید یک تصویر لحظه‌ای از تفکر یک شرکتی که به کندی درآمدزایی می‌کند، در مورد چگونگی شکیبایی سرمایه‌گذار، چشم‌انداز و نقشه‌برداری اولیه، گوش دهید.

ابر در جعبه

اعتبار تصویر: تصاویر PM (در یک پنجره جدید باز می شود) / گتی ایماژ

و غیره و غیره

  • یادداشت برنامه نویسی: اگر در حال خواندن این مطلب در مرورگر هستید، آن را در صندوق ورودی خود نیز دریافت کنید! در اینجا مشترک شوید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
  • البته: الان فصل Disrupt است. یادآوری کنید که برای هر بودجه و نقش بلیطی وجود دارد.
  • و در نهایت، من یک پلاگین بی شرمان دارم: اسکوپ ها مرا می سازند! اگر می‌شنیدید که یک شرکت مخاطره‌آمیز یا استارت‌آپ برنده شده، بالا می‌برد، شکست می‌خورد، یا نمی‌دانم، به دلیل اتفاقات داخلی یک مدیر اجرایی را راه‌اندازی کرده است، به من بگویید. من عاشق دیدن هستم عرشه های زمین اولیه و برگه های ترم نیز. خوشحالم صحبت در مورد ناشناس بودن و بیشتر در مورد فرآیند من و آنچه به دنبال آن هستم توضیح دهید. می‌توانید مواردی را در سیگنال در +1 925 271 0912 به من بگویید. بدون زمین، لطفا.

در TechCrunch دیده می شود

چگونه Shopify آخرین اخراج‌های خود را به هم زد و باعث شد کارکنان احساس کنند NPC هستند

کمتر از دو هفته پس از اخراج 50 درصد از کارکنان، تعداد پرسنل RapidAPI نسبت به اخراج جدید 82 درصد کاهش یافت.

به کودکان پولدار و سایر اخبار TC فکر کنید

با DeepFloyd، هنر هوش مصنوعی مولد ارتقای متنی دریافت می‌کند

کریپتو، اینفلوئنسرها در پیشنهاد مالیاتی جدید کنیا مورد هدف قرار گرفتند

در TechCrunch+ دیده می شود

IPO یخ شکنی که ما منتظرش بودیم ممکن است از ایالات متحده نیامده باشد

هوش مصنوعی فقط کامپیوتر شخص دیگری است

از سوفی بپرسید: آیا اگر گذرنامه من 5 ماه دیگر منقضی شود اجازه ورود به ایالات متحده را خواهم داشت؟

مراقب خودت باش،

ن


IRL تعمیر TechCrunch خود را دریافت کنید. در سپتامبر امسال در Disrupt 2023 در سانفرانسیسکو به ما بپیوندید تا خود را در استارتاپ همه چیز ظاهر کنید. از مصاحبه‌های سرفصل گرفته تا میزگردهای صمیمی و نمایشگاه‌های پرجمعیت استارت‌آپ، چیزی برای همه در Disrupt وجود دارد. اکنون تا 15 مه با خرید گذرنامه خود تا 800 دلار پس انداز کنید و با کد تبلیغاتی STARTUPS، 15 درصد صرفه جویی کنید. بیشتر بدانید.