بررسی Surface Duo 2: بهتر شدن – TechCrunch

در صورت به چالش کشیدن وضع موجود آسان بود ، ما شاهد موارد بیشتری از آن بودیم. در دنیای تلفن های هوشمند ، این بدان معناست که جرات می کنید خارج از مستطیل فکر کنید ، یک عامل شکل که بیش از یک دهه و نیم پیش فرض بوده است. به آرامی اما مطمئناً در میان رکود فروش تلفن های هوشمند ، شرکت ها آب را آزمایش کرده اند.

در سالهای اخیر تعدادی بن بست تکاملی وجود داشته است. Axone M ZTE به ذهن می آید. تلاشی شجاعانه ، اگر عمیقاً ناقص ، که برای همه اهداف و اهداف ، دو گوشی هوشمند به هم چسبیده بود. به نظر می رسید گوشی های تاشو سامسونگ در اوایل سرنوشت مشابهی داشته اند.

پس از چند نسل ، این شرکت همه چیز را تغییر داده است ، حتی اگر طول عمر و پیامدهای اصلی هر دو خط و دسته به طور کلی هنوز یک سوال باشد. به عنوان مثال می توانم واقعاً بگویم که من از زمان حضورم در Galaxy Z Flip 3. لذت بردم. این برنامه همانطور که در نظر گرفته شده کار می کند ، مانند بسیاری از برادران تاشو خود بسیار سخت نیست و صادقانه اولین دستگاه تاشو است که توصیه می کنم.

مانند سامسونگ ، مایکروسافت نیز موقعیت مناسبی برای پیش بردن لبه های رده دارد. این شرکت مدتها پیش امیدهای خود برای تبدیل شدن به یک نیروگاه اصلی تلفن همراه را کنار گذاشته بود. البته به خاطر عدم تلاش نیست. اما حتی خرید 7.2 میلیارد دلاری نوکیا نیز نمی تواند این رویاها را زنده نگه دارد. در عوض ، این شرکت در خط سرفیس آرامش سخت افزاری پیدا کرد ، موفقیتی اندک که برخی از عوامل شکل قانع کننده را ایجاد کرده است.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

اولین Surface Duo خارج از آن خط تولید شد ، که در تفکر خارج از استاندارد فرم رایانه شخصی/رایانه لوحی غرور داشت. در رویدادی در اکتبر 2019 ، این شرکت لپ تاپ Neo دو صفحه ای و Duo کوچکتر ، یک گوشی اندرویدی دو صفحه ای را معرفی کرد. قبلی هرگز به مرحله تولید نرسید. در ماه مه ، مایکروسافت مرگ ویندوز 10X و ظاهراً امیدهای Neo را در کنار آن تأیید کرد.

هنگامی که Duo در پاییز گذشته راه اندازی شد ، یکی از وسایل مورد انتظار سال بود. مانند ZTE ، مایکروسافت با ادغام دو صفحه با یک لولا نیاز به صفحه نمایش تاشو را دور زد. با این حال ، با نزدیک به یک دهه سخت افزار سرفیس تحت پوشش خود ، این شرکت به وضوح راه حل بسیار ظریفی را ایجاد کرده بود. اما مانند Axon M قبل از آن ، Duo اصلی تا حد زیادی ناامید کننده بود.

این دقیقاً از نظر سخت افزاری یک شکست نبود (هرچند فروش ممکن است داستان متفاوتی را نشان دهد) ، اما با مسائل بسیار زیادی روبرو بود که نمی تواند قیمت توجیهی 1400 دلاری خود را نزدیک کند. فقدان دوربین خارجی ، نرم افزار حشره دار و تصمیم عدم استفاده از 5G از جمله نقاط اصلی درد در دستگاهی است که دارای نقاط درد است. محصولات نسل اول ناقص خواهند بود-این مصیبت اولیه پذیرنده است.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

اما وقتی از مصرف کنندگان درخواست می کنید که پول زیادی برای یک دستگاه جدید پس انداز کنند ، سطح خاصی از کیفیت وجود دارد که می توانید پیش بینی کنید – همانهایی که Duo اصلی نتوانست آنها را برآورده کند. با این حال ، مایکروسافت بسیار به اعتبار خود گوش داد. بدیهی است که این امر به تعداد کمی که محصول اصلی را خریداری کرده اند کمک نمی کند ، اما این شرکت به وضوح متعهد به انجام بهتر از سوی مشتریان آینده است. از این نظر ، Surface Duo 2 فراتر از یک به روز رسانی در دستگاه اصلی است – این تلاشی است برای اصلاح برخی از بزرگترین اشتباهات قبلی خود.

شما می توانید استدلال نسبتاً قانع کننده ای را مطرح کنید که اگر اولین Duo به این مدل جدید نزدیکتر بود ، مایکروسافت در بسیاری از مشکلات خود نجات می داد. افزودن Snapdragon 888 با 5G ، تنظیم دوربین سه گانه در پشت ، کاهش فاصله بین دو صفحه نمایش و بهبود مستمر نرم افزار ، گام های مهمی در جهت درست است. اما Duo 2 هنوز از دستگاهی که می توانید از صمیم قلب توصیه کنید فاصله دارد. چند نسل بعدی – در صورت ادامه سرمایه گذاری مایکروسافت در دستگاه – تعیین می کند که آیا مشکلات اساسی دستگاه وجود دارد یا چیزی که به سادگی نیاز به اصلاح بیشتر دارد.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

این نرم افزار ، که هنوز می تواند در حال تغییر اشکال بین نمایشگرها باشد ، احتمالاً دومی است. در کنار توسعه نرم افزار دو صفحه ای خود ، مایکروسافت از بیشتر کارهایی که گوگل با شرکت هایی مانند سامسونگ انجام داده است استفاده می کند تا نسخه ای از اندروید را که قابلیت تا شدن دارد ، ایجاد کند. البته ، توسعه برای یک شکل تاشو و دو صفحه نمایش فرم یک به یک کامل نیست. اما با توجه به منابع عظیم مایکروسافت ، تکمیل این تجربه به میزان زمان و هزینه ای که مایل به سرمایه گذاری است بستگی دارد – که به نوبه خود محصول علاقه ای است که به دستگاه احساس می شود.

در جایی که Duo اصلی برای عکاسی به یک دوربین داخلی متکی بود ، اکنون 2 دوربین دارای سه دوربین پشتی است: یک دوربین 12 مگاپیکسلی پهن ، 12 مگاپیکسلی تله و 16 مگاپیکسلی فوق عریض. این مطمئناً در ظاهر خوب به نظر می رسد – و بدون شک این یک پیشرفت است. اما برنامه دوربین برهنه است و کیفیت تصویر در مقایسه با سیستم های ارزان تر به طور مداوم پایین تر است. Duo در نور ترکیبی و کم نور بیش از یک نفر در سال 2021 با سیستم 1500 دلاری مبارزه می کرد.

اعتبار تصویر: برایان هیتر

مایکروسافت به اندازه سامسونگ ، اپل یا گوگل روی عکاسی با موبایل سرمایه گذاری نکرده است. این مطمئناً در اینجا نشان داده می شود ، اما این چیزی است که می توان در نسل های آینده بر آن افزود. اما در نهایت ، دوربین ما را به یکی از مشکلات بالقوه اساسی دستگاه می رساند. از جمله دلایلی که Duo اصلی به دوربین داخلی متکی بود ، یک مسئله عملگرا در مورد عامل فرم است: بازکردن دستگاه با دوربین در یک طرف و نمایشگر دوم در منظره دیگر از طرف دیگر.

این شرکت در واقع کار شایسته ای را در زمینه عملکرد دوربین انجام داده است ، بنابراین قسمت پشتی نمایشگرها با زاویه کمی کنار هم قرار گرفته اند. اما در واقع استفاده از آن یک درد است. داشتن صفحه دوم برای نمایش عکسها پس از گرفتن آن تا حدودی مفید است ، اما این روند دشوار است – بیشتر شبیه تلاش برای عکاسی از چیزی با استفاده از رایانه لوحی است.

با وجود برخی از اشکالات ظاهراً اجتناب ناپذیر مانند این ، Duo 2 یک سخت افزار خوب است و افزودن ویژگی هایی مانند پشتیبانی از Microsoft Pen و بازی های دو صفحه ای ، که در ماه مه بر روی Duo اصلی وارد شد ، محصول را نزدیک تر می کند. جایی که باید باشد دیگر ویژگی های خوب مانند Glance Bar ، که در هنگام بسته شدن دستگاه نمایش اجمالی از اعلان ها را در فاصله بین صفحه نمایش نشان می دهد ، نشان می دهد که چگونه مایکروسافت به طور هوشمندانه به کار خود با فاکتور فرم خود ادامه می دهد. اما با ادامه مسائل و قیمت درخواست شده 1500 دلار ، هرگونه امیدواری مبنی بر اینکه محصول واقعاً اصلی شود – در بهترین حالت – چندین نسل دورتر احساس می شود.