برنامه Annie و یکی از بنیانگذاران متهم به تقلب در اوراق بهادار ، 10 میلیون دلار+ تسویه حساب پرداخت می کنند-TechCrunch

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) App Annie ، یک شرکت پیشرو در زمینه داده ها و تجزیه و تحلیل تلفن همراه و همچنین بنیانگذار و مدیرعامل سابق و برتراند اشمیت ، را متهم به تقلب در اوراق بهادار کرده است. SEC اعلام کرد که App Annie و Schmitt برای پرداخت اتهامات کلاهبرداری که مربوط به “شیوه های فریبکارانه و ارائه اطلاعات غلط در مورد نحوه بدست آوردن داده های جایگزین App Annie” است ، بیش از 10 میلیون دلار پرداخت کرده اند.

App Annie یکی از بزرگترین فروشندگان داده های عملکرد برنامه تلفن همراه است و جزئیاتی را ارائه می دهد که برای توسعه دهندگان ، ناشران ، تبلیغ کنندگان و بازاریابان مفید است – مانند چند بار بارگیری یک برنامه ، دفعات استفاده از آن ، درآمد حاصل از آن و سایر موارد تجزیه و تحلیل و بینش رقابتی SEC توضیح می دهد که این چیزی است که شرکت های تجاری به آن “داده های جایگزین” می گویند ، زیرا در صورتهای مالی یا سایر منابع داده های سنتی آنها به تفصیل ذکر نشده است. برنامه آنی به سازندگان برنامه گفت که داده های خود را مستقیماً به اشخاص ثالث فاش نمی کند ، بلکه ترجیح می دهد از داده ها به صورت تجمیع و ناشناس برای ارائه بینش برنامه استفاده کند. به طور خاص ، به شرکت ها گفته شد که داده ها برای ایجاد یک مدل آماری برای ایجاد برآورد عملکرد برنامه استفاده می شود.

با این حال ، SEC می گوید از اواخر سال 2014 تا اواسط سال 2018 ، App Annie از داده های جمع نشده و ناشناس برای تغییر برآوردهای مدل خود استفاده کرد تا آنها را برای فروش به شرکت های تجاری ارزشمندتر کند. همچنین می گوید که شرکت و اشمیت سپس نحوه تولید داده ها را به مشتریان خود اشتباه اعلام کردند و گفتند که این کار را با رضایت مناسب مشتریان انجام داده است و دارای کنترل های داخلی م effectiveثر برای جلوگیری از سوء استفاده از داده های محرمانه و اطمینان از آن است. مطابق قوانین اوراق بهادار فدرال بود. شرکت های تجاری بر اساس این داده ها تصمیمات سرمایه گذاری می گرفتند و App Annie حتی ایده هایی را در مورد نحوه استفاده از برآوردها برای معامله قبل از اعلام سود به اشتراک گذاشته بود.

به عبارت دیگر ، App Annie به مشتریان می گفت که داده های برنامه آنها ناشی از مدل آماری پیچیده آن است که مطابق قوانین فدرال است ، در حالی که چنین نبود.

Gurbir S. Grewal ، مدیر بخش اجرایی SEC ، در بیانیه ای گفت: “قوانین فدرال اوراق بهادار ممنوعیت رفتارهای فریبکارانه و ارائه اطلاعات غلط در رابطه با خرید یا فروش اوراق بهادار است.” “در اینجا ، App Annie و Schmitt به شرکت ها در مورد نحوه استفاده از داده های محرمانه خود دروغ گفتند و سپس نه تنها برآوردهای دستکاری شده را به مشتریان شرکت تجاری خود فروختند ، بلکه آنها را نیز ترغیب به معامله با این تخمین ها کردند – اغلب در مورد ارتباط نزدیک آنها با Grewal افزود: عملکرد واقعی شرکت ها و قیمت سهام “.

SEC می گوید App Annie و Schmitt مقررات ضد تقلب بخش 10 (b) قانون مبادله و قانون 10b-5 را نقض کرده اند. App Annie ، بدون پذیرش یا تکذیب یافته ها ، با دستور توقف موافقت کرد و جریمه می پردازد. برنامه آنی با پرداخت 10 میلیون دلار جریمه موافقت کرد. در همین حال ، اشمیت باید 300 هزار دلار جریمه بپردازد و از خدمت به عنوان افسر یا مدیر یک شرکت دولتی به مدت سه سال ممنوع است.

مدیرعامل فعلی App Annie که نظر خود را به دست آورد ، بیانیه ای ارائه کرد:

از زمانی که من مدیرعامل شدم ، ما استاندارد جدیدی از اعتماد و شفافیت را برای بازار داده های جایگزین تازه ایجاد شده ایجاد کردیم. تئودور کرانتز ، مدیرعامل App Annie ، می گوید: App Annie منحصر به فرد است که اولین کسی است که به ارائه اطلاعات واحد AI می پردازد. “بسیاری از مشاغل ممکن است ناخواسته از داده های متکی بر اطلاعات محرمانه شرکت عمومی بدون رضایت صریح استفاده کنند ، که ما معتقدیم شرکت هایی را که از داده های بازار دیجیتال/تلفن همراه استفاده می کنند در معرض خطر قابل توجهی قرار می دهد. به نظر ما کل فضای داده جایگزین باید تنظیم شود. “