بن روبین ، که Houseparty ، Meerkat و Slashtalk را تأسیس کرد ، در Disrupt – آینده اجتماعی را بررسی می کند – TechCrunch

بن روبین می فهمد که اجتماعی به کجا می رود. در واقع ، او آن را به خوبی درک می کند ، او همیشه زود است.

روبین مدیر عامل و بنیانگذار Slashtalk و سرمایه گذار فرشته ای است که برای Sequoia Capital جستجو می کند. او قبلاً Houseparty و Meerkat را تأسیس کرد – برنامه هایی که به ترتیب پیشگام چت گروهی و پخش زنده تلفن همراه بودند – که روندهای اجتماعی گسترده را در مراحل اولیه خود شکل می داد.

در سال 2015 ، Meerkat SXSW را طوفان کرد. به نظر می رسید که این برنامه رعد و برق را در یک بطری گرفته است و بازیکنان محکم در شبکه اجتماعی متوجه آن شده اند. توییتر نیز در اوایل این روند قرار داشت ، زیرا در همان سال Periscope را خریداری کرد و از نیروی Meerkat برای جذب مردم به محصول خود استفاده کرد. نیم سال بعد ، فیس بوک با فیس بوک لایو به فضا رفت.

Meerkat پیشرفت نکرد ، اما تغییر کرد. در سال 2016 ، همان تیم Houseparty را راه اندازی کرد ، یک برنامه چت گروهی ویدئویی که به منظور اتصال دوستان ثابت در پاتوق های مجازی گاه به گاه و نه جریان دادن به توده مردم طراحی شده بود. سه سال بعد ، در دنیایی که هنوز درگیر بیماری همه گیر نشده است ، به سازنده Fortnite Epic Games فروخته شد.

با افراد رانده شده در داخل خانه و دور از تعاملات اجتماعی IRL ، Houseparty رونق گرفت. در یک ماه در مراحل اولیه همه گیری ، این برنامه 50 میلیون ثبت نام جدید کرد و در بالای نمودارها در iOS App Store و Google Play قرار گرفت. اما Houseparty برای حفظ کاربران تلاش کرد و تا پاییز سال 2021 Epic اعلام کرد که این پروژه را بدون شرف متوقف کرده و Houseparty را از فروشگاه های برنامه حذف می کند.

فقط زمان نشان می دهد که آیا فناوری Houseparty در چشم انداز Epic برای metaverse – مجموعه ای متصل از دنیای مجازی یکپارچه برای افراد برای کاوش و معاشرت ، نقش خواهد داشت. اما بدون در نظر گرفتن سرنوشت نهایی برنامه ، نظر Houseparty در مورد خودانگیختگی اجتماعی و فیلم گروهی گاه به گاه جلوتر از زمان خود بود

اگر کسی موقعیت مناسبی دارد تا بداند شبکه های اجتماعی در آینده نزدیک به کجا می روند ، احتمالاً روبین است. او اکنون روی Slashtalk کار می کند ، “یک ابزار ضد جلسه برای مکالمات سریع و غیر متمرکز”. اخلاق Slashtalk هم اعتقاد Meerkat و هم Houseparty را نسبت به سرسپردگی اجتماعی دارد ، اما این بار روبین بیشتر بر محیط کار تمرکز دارد تا اجتماعی مصرف کننده.

روبین در TechCrunch Disrupt 2021 به ما ملحق می شود تا در مورد شرکت جدید خود و روندهای تحولات فعلی در شبکه های اجتماعی ، از تمرکززدایی و مالکیت گرفته تا آینده جهان متصل به بعد از همه گیری صحبت کند.