صندلی NTSB از ایلان ماسک می خواهد که طراحی خلبان تسلا را تغییر دهد – TechCrunch

بر اساس نامه ای که به مدیر عامل شرکت ایلان ماسک ارسال شده است ، جنیفر هومندی ، رئیس هیئت مدیره ایمنی ملی حمل و نقل از تسلا خواست تا طراحی سیستم پیشرفته کمک راننده خود را تغییر دهد تا اطمینان حاصل شود که رانندگان از آن سوء استفاده نمی کنند.

این نامه ، که TechCrunch مشاهده کرده است ، ابراز نگرانی می کند که تسلا هنوز دو توصیه ایمنی را که NTSB بیش از چهار سال پیش صادر کرده است ، اجرا نکرده است. اکنون که تسلا عملکردهای رانندگی خودکار بیشتری را از طریق نرم‌افزار بتای به‌اصطلاح «خودرانی کامل» خود ارائه می‌کند، فوریت برای رسیدگی به این توصیه‌های ایمنی افزایش یافته است.

هومندی نوشت: «تحقیقات تصادف ما در مورد وسایل نقلیه شرکت شما به وضوح نشان داده است که احتمال سوء استفاده مستلزم تغییر در طراحی سیستم برای اطمینان از ایمنی است. تسلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

NTSB فقط می تواند توصیه هایی را ارائه دهد و اختیار اجرای قوانین موجود یا سیاست گذاری را ندارد.

در حالی که هومندی از تسلا بخاطر همکاری با بازرسان NTSB در پی تصادفات و حوادث مختلف که آژانس بررسی کرده است تشکر می کند ، او بخش اعظم نامه را به نگرانی های عمیق خود درباره عدم عملکرد تسلا در “اجرای توصیه های ایمنی مهم NTSB” اختصاص داد.

یک گزیده:

شما اظهار داشتید که “ایمنی همیشه اصلی ترین نیاز طراحی برای تسلا است.” اکنون این بیانیه با اعلام این که رانندگان تسلا می‌توانند درخواست دسترسی به «فناوری بتای خودران کامل» کنند، که هم در بزرگراه‌ها و هم در خیابان‌های شهر عملیاتی می‌شود، بدون پرداختن به کاستی‌های طراحی که باعث مرگ‌بار Williston، Delray Beach و Mountain شده است، تضعیف شده است. مشاهده تصادفات برای رخ دادن.

اگر قصد دارید جلو و مرکز ایمنی را در طراحی وسایل نقلیه تسلا جدی بگیرید ، از شما دعوت می کنم تا توصیه های ایمنی را که چهار سال پیش به شما اعلام کردیم ، کامل کنید.

NTSB مدتهاست که از اجرای بی شمار فناوری برای جلوگیری از فجایع و صدمات و نجات جان مردم در جاده های کشور ما حمایت می کند ، اما بسیار مهم است که چنین فناوری با ایمنی همه کاربران جاده در درجه اول اجرا شود. من مشتاقانه منتظر دریافت به روز رسانی در مورد توصیه های ایمنی ما هستم.

در سال 2017، NTSB بر اساس تحقیقات خود در مورد یک تصادف مرگبار، که در آن جاشوا براون زمانی که سدان تسلا مدل S وی با یک تراکتور تریلر برخورد کرد، کشته شد، دو توصیه ایمنی به این خودروساز صادر کرد. در آن زمان سیستم پیشرفته تسلا برای راننده ، معروف به Autopilot ، فعال بود. آژانس دریافت که براون در جاده هایی که سیستم برای مدیریت آن طراحی نشده است از خلبان خودکار استفاده می کند و بدون اینکه دستی روی فرمان داشته باشد ، مدت زمان طولانی را می گذراند. اتوپایلوت یک سیستم هندزفری نیست.

NTSB تشخیص داد که سیستم خلبان خودکار تسلا به طور موثری تعامل راننده و فرمان را کنترل نمی کند و از تعامل راننده اطمینان حاصل می کند. این آژانس به تسلا توصیه کرد که پادمانی‌هایی را ایجاد کند که Autopilot را به شرایطی که برای آن طراحی شده‌اند محدود کند و راه‌هایی را برای «احساس مؤثرتر سطح درگیری راننده و هشدار دادن به راننده در صورت عدم تعامل در حین استفاده از سیستم‌های کنترل خودکار خودرو» ایجاد کند.

تسلا استدلال کرده است که محدودیت‌های دامنه طراحی عملیاتی برای سیستم‌های به اصطلاح کمک راننده سطح 2، مانند Autopilot، قابل اعمال نیستند، زیرا راننده محیط عملیاتی قابل قبول را تعیین می‌کند. هومندی در ایمیل خود به ماسک این استدلال را عقب نشینی کرد و خاطرنشان کرد که بررسی‌های سقوط آژانس “به وضوح نشان داده است که پتانسیل سوء استفاده مستلزم تغییر در طراحی سیستم برای اطمینان از ایمنی است.”

Homendy همچنین خاطرنشان کرد که به پنج خودروساز دیگر که دارای خودروهای دارای سیستم اتوماسیون رانندگی سطح 2 هستند توصیه کرد که راه هایی را برای درگیر شدن و هشدار دادن به راننده به کار گیرند. طبق نامه هومندی به ماسک ، آن پنج تولید کننده به NTSB پاسخ دادند و اقدامی را که برای انجام بهتر یا نظارت بر سطح مشارکت راننده انجام می دادند ، توصیف کردند.

او نوشت: «تسلا تنها سازنده‌ای است که به طور رسمی در مورد این توصیه به ما پاسخ نداده است.