مایکروسافت LinkedIn را از بازار چین خارج می کند – TechCrunch

غول فناوری آمریکایی مایکروسافت امروز اعلام کرد که شبکه اجتماعی حرفه ای خود LinkedIn را از بازار چین در اواخر امسال خارج می کند.

مایکروسافت در سال 2016 LinkedIn را با بیش از 26 میلیارد دلار خریداری کرد.

این اخبار در میان موج تغییرات قانونی در کشور آسیا و همچنین افزایش تنش بین شرکت و این کشور منتشر می شود. دو هفته گذشته ، مایکروسافت به دلیل تصمیم خود برای مسدود کردن پروفایل برخی از روزنامه نگاران آمریکایی در چین مورد بررسی شدید قرار گرفت.

این شرکت به سختی تنها شرکت آمریکایی است که تعادل بین خواسته های اقتدارگرایانه دولت چین و اهداف تجاری خود را دشوار می داند. در اینجا ، مایکروسافت رویکرد تندی را برای مشکلی اتخاذ کرده است که احتمالاً با گذشت زمان تشدید شده است. غول نرم افزاری می تواند یا در برابر خواسته های دولت چین برای محدود کردن دسترسی به پروفایل های فردی که غیرقابل قبول است ، تعظیم کند – این که روزنامه نگاران از مشکلات ناشی از بلوک رنج می برند ، با توجه به محیط رسانه ای داخل چین تعجب آور نیست – یا پیاده روی کند.

دومی را انتخاب کرد.

در یک پست وبلاگی که در مورد اخبار بحث می کرد ، LinkedIn نوشت که این شرکت تصمیم خود در سال 2014 برای ورود به بازار چین را توصیف کرده است ، که به معنای “پایبندی به الزامات دولت چین در بسترهای اینترنتی” با وجود “پشتیبانی شدید[ing] آزادی بیان.”

اما LinkedIn نوشت که اکنون “در چین با یک محیط عملیاتی بسیار چالش برانگیزتر و الزامات رعایت بیشتر در چین روبرو است.” این تغییر چشم انداز بازار باعث شد تا این شرکت تصمیم بگیرد “نسخه فعلی محلی LinkedIn را غروب کند ، یعنی نحوه دسترسی مردم چین به پلت فرم رسانه های اجتماعی LinkedIn در اواخر امسال”.

سهام مایکروسافت در معاملات صبح امروز حدود 1.6 درصد افزایش یافت که تقریباً به اندازه شاخص کامپوزیت Nasdaq متمرکز بر فناوری است. به عبارت دیگر ، سرمایه گذاران از اخبار شانه خالی می کنند.

این تصمیم برای رابطه مایکروسافت با بازار و دولت چین چه معنایی دارد ، در این مقطع مشخص نیست. به عنوان مثال ، حزب کمونیست چین تغییراتی را در بازار ابر داخلی خود ایجاد کرده است که می تواند آینده تجاری آن را برای شرکت های خارجی محدود کند. تصمیم چینی LinkedIn مایکروسافت را می توان از دریچه احتمال جداسازی طولانی مدت فروشگاه فناوری و کشور مشاهده کرد.