چگونه فناوری مردم را به سمت بانک سوق می دهد – TechCrunch

اوایل این ماه، Citibanamex-دومین بانک بزرگ مکزیک-اعلام کرد که در حال ساخت API های جدید است تا به شرکت های fintech اجازه دهد در زمان واقعی به اطلاعاتی مانند خدمات و مکان های خودپرداز دسترسی داشته باشند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که اکوسیستم فین تک مکزیک به شدت شکوفا شده است به طوری که بانک های سنتی مجبور به پذیرفتن آنها می شوند و یا خطر عقب ماندگی را تهدید می کنند.

مکزیک پیشرو بوده است – و هنوز هم هست – در زمینه فن آوری در آمریکای لاتین. این کشور اولین منطقه در منطقه بود که قانونی را برای این بخش اجرا کرد و فناوری های مکزیکی تقریباً 20 درصد از کل سرمایه گذاری های سرمایه گذاری در این صنعت در سراسر آمریکای لاتین را تشکیل می دهند. ناگفته نماند که جمعیت مکزیک هم استعداد و هم تقاضای خدمات فین تک را دارد. مکزیک بارها و بارها در صدر فهرست ابتکارات fintech قرار دارد و معاملات کیف پول دیجیتالی و کیف پول دیجیتالی به طور مداوم در حال افزایش است – در طول قرنطینه COVID ، آنها حدود 80 درصد افزایش یافته است.

با توجه به اینکه تقریباً 40 میلیون نفر در مکزیک (تقریباً یک سوم جمعیت) بدون بانک هستند ، fintech یک وسیله ضروری برای مسیرهای جدید برای اعتبار ، بیمه و حواله بوده است. و از آنجا که بسیاری از مکزیکی ها اعتماد چندانی به بانک ها ندارند ، شفافیت گزینه های fintech نقش مهمی در استفاده مردم از فناوری جدید داشته است.

هیچ نشانه ای مبنی بر کند شدن فناوری فین تک در مکزیک وجود ندارد. با گذشت بیش از یک سال از انقلاب جهانی از راه دور ، اکنون زمان مناسبی است برای اندیشیدن در مورد سفر فن آوری کشور ، بازیگران محلی که بیشترین تأثیر را دارند و آنچه در پیش روی این صنعت است.

مکزیک مدت هاست که اکوسیستم فین تک خود را پرورش داده است

موفقیت فین تک مکزیک تصادفی نیست – این به دلیل ترکیبی از عوامل است که این کشور را به فضایی مناسب برای ایجاد و توسعه راه حل های فن آوری تبدیل کرده است. این تکامل طبیعی به مردم این امکان را داده است که به تدریج با فناوری فین تک به عنوان یک راه حل ایمن و ساده آشنا شوند.

برای اولین بار ، استفاده از تلفن های هوشمند و نفوذ اینترنت در مکزیک طی سالهای اخیر به میزان قابل توجهی بهبود یافته است ، و جمعیتی باهوش در فن آوری را که به مدیریت پول از طریق دستگاه ها عادت کرده اند شکل داده است. همراه با بیزاری مردم از بانک های سنتی ، این سواد فناوری باعث می شود فناوری فین تک به عنوان یک جایگزین جذاب تبدیل شود.

قانون فن آوری کشور (لی فین تک) در سال 2018 به اجرا درآمد و پارامترهای تأمین سرمایه جمعی ، ارزهای رمزنگاری شده و API ها را مشخص کرد ، همراه با جزئیات جعبه های ایمنی مقرون به صرفه برای محصولات fintech. این قانون شگفتی هایی را برای ارتقاء حوزه فناوری فین تک ایجاد کرده است که در آن کاربران محافظت می شوند و سرمایه گذاران به لطف شبکه ایمنی چارچوب نظارتی فعال تر هستند. در حال حاضر ، 52 فناوری فن آوری مجاز به فعالیت بر اساس این قانون هستند ، در حالی که 38 دستگاه دیگر در انتظار تصویب هستند. انتظار می رود این قانون در سال جاری بیشتر توسعه یابد.