کیف پول کریپتو فانتوم پشتیبانی عمومی چند زنجیره ای را برای اتریوم و Polygon اضافه می کند

این شرکت به طور انحصاری به TechCrunch گفت که فانتوم، یک کیف پول رمزنگاری برای کاربران بلاک چین سولانا، پشتیبانی خود را از بلاک چین های اتریوم و Polygon در یک راه اندازی عمومی در مرورگرها، iOS و اندروید گسترش داده است.

پشتیبانی از دو بلاک چین جدید در ابتدا برای سه ماهه اول سال 2023 برنامه ریزی شده بود، اما به امروز بازگردانده شد. براندون میلمن، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران فانتوم، به TechCrunch گفت که ادغام چند زنجیره ای برای 3 میلیون کاربر آن در دسترس خواهد بود.

قابلیت‌های جدید بیش از یک سال پس از آن است که فانتوم در ژانویه 2022 به ارزش 1.2 میلیارد دلاری در دور سرمایه‌گذاری 109 میلیون دلاری دست یافت. این دور توسط پارادایم رهبری شد و آندرسن هوروویتز، جامپ کپیتال، سولانا و سایر سرمایه‌گذاران مشارکت داشتند.

پشتیبانی از اتریوم و Polygon به کاربران کیف پول فانتوم اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را از طریق بلاک چین و dAppهایی مانند Uniswap و Aave و همچنین بازارهای NFT مانند Blur و OpenSea منتقل کنند. کاربران اکنون می توانند دارایی های موجود را از کیف پول های MetaMask، Solana یا Ethereum Virtual Machine (EVM) وارد کنند. این شرکت گفت: “چند زنجیره ای فانتوم اکنون در هر جایی که MetaMask است در دسترس است.”

با توجه به اینکه دارندگان کیف پول می‌توانند در هر سه بلاک چین (در مقابل یک بلاک چین) معامله، نگهداری و تعامل داشته باشند، پشتیبانی از چند زنجیره، فانتوم را به روی مجموعه گسترده‌تری از کاربران کریپتو فراتر از میلیون‌ها کاربر که در حال حاضر از اکوسیستم Solana دارد، باز می‌کند.

Millman گفت: «اگر MetaMask دارید، می‌توانید عبارت seed خود را وصل کنید تا همه چیز را زیر یک سقف داشته باشید. MetaMask فقط می تواند یک عبارت بذر را در یک زمان مدیریت کند، اما شما می توانید چندین عبارت را در اینجا مدیریت کنید.

کیف پول‌های رمزنگاری چند زنجیره‌ای دیگری مانند Pillar در بازار وجود دارد که از اتریوم، Polygon، Gnosis Chain، BNB Chain و غیره پشتیبانی می‌کند. اما به طور کلی، اکثر کیف پول های رمزنگاری بر ارائه خدمات برای بلاک چین های تک لایه-1 تمرکز دارند که کیف پول های متمرکز بر اتریوم رایج ترین آنها هستند. به عنوان مثال، MetaMask به کاربران اجازه می دهد تا اتریوم یا هر توکن ERC-20 دیگری را که از زنجیره بلوک اتریوم مشتق شده اند، نگه دارند و انتقال دهند. با این حال، تیم MetaMask گفته است که پتانسیل یک دنیای چند زنجیره ای را در آینده می بینند.

Phantom مسلماً یکی از بزرگترین کیف پول های مبتنی بر Solana است، بنابراین باز شدن آن برای سایر بلاک چین ها از پتانسیل رو به رشد دنیای چند زنجیره ای و احتمال پیروی از سایر بازیکنان بزرگ (مانند MetaMask) خبر می دهد.

قابلیت جدید فانتوم همچنین می‌تواند به dApps و سایر پروژه‌ها اجازه دهد تا به روشی ساده‌تر به صورت زنجیره‌ای متقابل با مصرف‌کنندگان تعامل داشته باشند.

این همه چند زنجیره ای است. میلمن گفت، می‌توانید NFT‌های Solana را در کنار NFT‌های ETH ببینید. “همه آنها در یک مکان ظاهر می شوند.”

وی افزود، این کیف پول همچنین ابرداده های پیشرفته ای را برای NFT ها مانند قیمت های کف فعلی، قیمت های فروش و سایر عوامل درون برنامه نشان می دهد. ما همچنین این توانایی را داریم که NFT ها را مستقیماً در بازارهایی مانند Magic Eden و OpenSea و دیگران بفروشیم.

به گفته Millman، Phantom همچنین ویژگی‌های امنیتی جدیدی را اضافه می‌کند که هرزنامه‌های ارسال شده به کیف پول‌های کریپتو را پنهان می‌کند تا از فیشینگ جلوگیری کند. این تشبیه شبیه ایمیل است: گاهی اوقات ایمیل‌های هرزنامه از بین می‌روند، اما کاربران فقط می‌توانند آن را به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری کنند و به مرور زمان بهتر و بهتر می‌شوند.

میلمن خاطرنشان کرد که در مجموع، ایمنی یکی از بزرگ‌ترین زمینه‌هایی است که فانتوم نگران آن است. اگر به وب‌سایتی بروید، به شما هشدار می‌دهیم که فانتوم را ترک می‌کنید، و اگر متوجه باشیم که یک وب‌سایت مخرب است، پیشگیرانه آن را مسدود می‌کنیم.» بدیهی است که کاربران می توانند هشدارها را نادیده بگیرند، اما Millman توصیه می کند که این کار را نکنید.

میلمن گفت، این کیف پول همچنین تراکنش‌ها را قبل از تأیید شبیه‌سازی می‌کند تا کاربران بتوانند آنچه را که ارسال و دریافت می‌کنند، ببینند – و اگر دلیلی برای نگرانی در آنجا وجود دارد، میلمن نیز گفت.

مواردی وجود دارد که شما از میان این لایه‌های محافظتی رد می‌شوید و فیش می‌شوید، اما ما یک تیم پشتیبانی مشتری داریم که اساساً 24/7 است و می‌تواند برای کاوش مسیرها از شما کمک بگیرد. میلمن گفت. “من فکر می کنم این چیز بزرگی است، زیرا پس از آن، معمولاً نمی دانید چه کاری می توانید انجام دهید.”